سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیش شرط ورود دانشجویان خارجی به دانشگاه‌های کشور

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به آمار تحصیل دانشجویان خارجی در این دانشگاه، الزامات جذب بیشتر دانشجوی خارجی را تشریح کرد.

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سازوکار جذب دانشجوی خارجی در این دانشگاه اظهار کرد: برای جذب دانشجوی خارجی، دانشگاه را باید بیشتر از لحاظ توانمندی و استعدادی معرفی کنیم و به این منظور سعی کردیم در این زمینه پیشرفت کنیم بنابراین فعالیت خود در زمینه اتحادیه‌های بین المللی را افزایش دادیم و اکنون جزو برد IAO (بزرگترین اتحادیه دانشگاه بین‌المللی) هستیم همچنین دانشگاه رئیس اتحادیه  (‌AUAP ) هم است.

نیلی احمدآبادی بیان کرد: حضور دانشگاه در این اتحادیه‌ها کمک می‌کند که هم دانشجو به کشورهای دیگر اعزام شود و هم از دیگر کشورها دانشجو بپذیریم.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به آمار دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل، بیان کرد: حدود هزار و ۱۰۰ دانشجوی خارجی در قالب دریافت مدرک داریم و سالانه هزار و ۷۰۰ به عنوان زبان آموز وارد دانشگاه می‌شوند.

برگزاری دوره‌های زبان انگلیسی در پردیس‌های ارس و کیش

وی با اشاره به اینکه برای جذب دانشجوی خارجی باید زیرساخت‌هایی نظیر زبان را تقویت کنیم، گفت: ارائه کلاس‌های زبان غیرفارسی بسیار کمک کننده است، به همین دلیل پردیس ارس و کیش دوره‌هایی به زبان انگلیسی ارائه می‌کند.

نیلی احمدآبادی تشریح کرد: به طور کلی برای آنکه دانشجوی خارجی بیشتری جذب کنیم باید در فضای بین المللی حضور مقتدرانه تری داشته باشیم و زیرساخت بهتری فراهم کنیم البته موسسه دهخدا ظرفیت خوبی به دانشگاه تهران در این خصوص داده است.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: این دانشگاه تعدادی بورسیه را به شکل محدود اعلام کرده است که دانشجو‌های با استعداد خارجی به ایران بیایند؛ اکنون جزو فعال اراسموس اتحادیه اروپا هستیم که هم دانشجو می‌پذیرد و هم دانشجو به دیگر کشورها اعزام می‌کند؛ اراسموس پلاس برنامه بورس آموزشی تحت حمایت اتحادیه اروپاست که با هدف سازمان‌دهی تبادل دانشجو بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اروپا و سایر نقاط جهان راه اندازی شده است.

وی همچنین به برگزاری برنامه‌های تابستانی ویژه در این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها در نظر داریم تا در دانشگاه تهران  مدرسه تابستانی برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.