سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای مشترک طرح ایران مهارت بین آموزش و پروش و سازمان فنی حرفه‌ای

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران از اجرای طرح ایران مهارت در تمامی مدارس متوسطه اول استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،اسفندیار نظری معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: ایران مهارت طرح مشترک بین سازمان آموزش و پروش و سازمان فنی حرفه‌ای می‌باشد که طی آن دانش آموزان با هدف یادگیری مهارت‌های فنی با مشارکت سازمان فنی حرفه‌ای و آموزشکده‌های غیر دولتی پوشش داده می‌شوند.

وی افزود: ایران مهارت یک طرح ملی است که به تصویب رسیده و هدف از اجرای آن، ارائه دوره‌های مهارتی آموزشی برای دانش آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه می‌باشد.

نظری با اشاره به اینکه در طرح ایران مهارت همه مدارس استان شرکت دارند گفت: براساس بند ۶-۵  باید یک مهارت مفید را به کودکان آموزش دهیم که طرح ایران مهارت در راستای همین بند می‌باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم پروژه مهر امسال طرح ایران مهارت است که از برنامه‌های مهم اوقات فراغت تابستان محسوب می‌شودافزود: هدف جذب حدود ۱۰ درصدی در طرح ایران مهارت پارسال محقق شد و امسال نیز تا پایان شهریور ماه امیدواریم به هدف جذب ۳۰ درصدی دانش‌آموزان دست یابیم.

وی گفت:قصد داریم از ظرفیت تابستان در راستای مهارت آموزی و ایجاد جامعه پویا و تربیت کارآفرینان آینده استفاده کنیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: برخی زمان‌ها به دلیل عدم تفهیم صحیح هدف نهایی و همچنین بی توجهی و بازخورد ندادن به اعضای تیم، آن‌ها را درمورد مقصد نهایی دچار تردید می‌کنیم که یکی از مشکلات طرح ایران مهارت همین موضوع است.

وی گفت: در سند تحول بنیادین حداقل یک مهارت مفید را باید به دانش آموزان برای تامین معاش حلال یاد دهیم و از این رو طرح ایران مهارت هم در راستای سند تحول بنیادین است.

نظری افزود: امیدواریم و تلاش خود را به کار می‌بندیم تا پایگاه های مهارت آموزی را در شهرستان‌ها و مناطق ایجاد کنیم.

نظری یکی از ابزار‌های مهم تربیت نیروی انسانی را بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: یکی از ابزار‌های مهم برای برون رفت از معضل بیکاری اشتغال و کارآفرینی است و فقدان مهارت لازم یکی از موانع مهم برای ورود به بازار کسب و کار است.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا برای دانش آموزان متوسطه اول دوره مهارت آموزی تعریف شود افزود: باید با برنامه ریزی و تلاش شرایط را طوری فراهم کنیم تا دانش آموز با آموختن حداقل یک مهارت از مقطع متوسطه اول به متوسطه دوم ارتقاء پیدا کند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه طرح ایران مهارت باعث ایجاد روحیه کارآفرینی در بین دانش آموزان و شکوفایی استعداد‌ها می‌شود گفت: آموزش بسیار پیچیده و اسرار آمیز است وقتی نگاه جدیدی به دانش آموز با توجه به آموخته‌های خود می‌دهیم یعنی دانش درون دانش آموزان را زنده کرده‌ایم و این بدان معناست که آموزش صحیح و درست به آنها می دهیم.
انتهای پیام/س
 

اجرای طرح ایران مهارت در تمامی مدارس متوسّطه اوّل استان مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.