سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۵۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه به کشت زعفران اختصاص یافت

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در صورت تحقق ۲۵۰ هکتار سطح زیر کشت زعفران در استان کرمانشاه امسال میزان برداشت نسبت به سال گذشته ۴۵۰ کیلو افزایش می‌یابد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، رضا زارعی با بیان اینکه  براساس برنامه‌ریزی‌ها امسال دست‌کم ۲۵۰ هکتار در استان زیر کشت زعفران می‌رود گفت:در صورت تحقق ۲۵۰ هکتار برنامه‌ریزی شده برای سطح زیر کشت، میزان برداشت در امسال به یک تن می‌رسد.

زارعی با بیان اینکه میزان پیاز مورد نیاز برای هر هکتار از اراضی زعفران بسته به نوع کشت متفاوت است گفت: پیاز مورد نیاز برای هر هکتار حداقل چهار تن و حداکثر هشت تن است و کشت هشت تن پیاز تولید بیشتری دارد، اما بعد از چهار سال باید زمین جابه‌جا شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از سه میلیارد تومان اعتبار برای تهیه پیاز زعفران تأمین شده است افزود: این پیاز به صورت مشارکتی در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود به این صورت که ۵۰ درصد پیاز زعفران یک مزرعه را جهاد کشاورزی تقبل می‌کند و تأمین مابقی به عهده خود کشاورز است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه زعفران غیر از سرپل‌ذهاب و قصرشیرین در سایر شهرستان‌ها قابل کشت است گفت: زعفران استان از نظر کمیت نسبت به سایر نقاط کشور بسیار عقب است، اما از نظر کیفیت براساس آزمایش‌های انجام شده در داخل و خارج از کشور یکی از مرغوب‌ترین انوع زعفران کشور است.

 

 

انتهای  پیام/ز


زعفران کرمانشاه  یکی از مرغوب‌ترین انوع زعفران کشور است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.