سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسروی: ورزشکار برای پرچم کشورش بازی می‌کند/ هدایا طبق آیین نامه داده شد

سرپرست فدراسیون ورنه برداری به هدایایی که به قهرمانان بازی‌های آسیایی جاکارتا اهدا می‌شود واکنش نشان داد.

علیرضا خسروی سرپرست فدارسیون وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جوایزی که در مراسم تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان بازی‌های آسیایی جاکارتا داده شده است اظهار کرد: جوایز طبق آیین نامه‌ها داده شده و همه کار‌ها طبق مصوبات صورت گرفته  است. من سوالم این است که کجای قانون آمده که  باید به ورزشکاران سکه داده شود؟

هدایا طبق آیین نامه به ورزشکاران داده شد

سرپرست فدراسیون ورنه برداری گفت: رقمی که دیشب به فدراسیون‌ها داده شده، چیزی حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیارد است. اگر تورم را در نظر بگیریم باید مبلغی حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه داشته باشیم. تفاوت قیمت سکه از سال ۲۰۱۸ که بازی‌های آسیایی برگزار شده تا الآن بسیار زیاد است. طبق آیین نامه‌ای که هم اکنون وجود دارد ما این مبالغ را به ورزشکاران خواهیم داد. وزارت ورزش برای جلوگیری از هم‌گسیختگی یک آیین نامه دارد و طبق همین آیین نامه هدایا را به ورزشکاران داده است.

ورزشکار برای پرچم کشورش بازی می‌کند

او درباره کم شدن انگیزه ورزشکاران بابت دادن حواله پول به جای سکه تصریح کرد: این جا ۲ مسئله به وجود می‌آید. ابتدا باید گفت که ورزشکار برای پرچم کشورش بازی می‌کند تا سرود کشورش پخش شود. یعنی برای تمام آمال و آرزو‌های بزرگ در ورزش شرکت می‌کنند. همه ما باید خود را قهرمان ملی بدانیم و برای کسب افتخار بازی کنیم. مسئله بعدی این است که یک ورزشکار ملی باید با یک ورزشکار خارجی که در باشگاه‌ها حضور دارد، تفاوت داشته باشد.

به هدیه نباید اعتراض کرد

خسروی در خصوص مراسم دیروز تاکید کرد: در این مراسم بحث اصلی تجلیل از ورزشکاران بود. دیروز شخص رئیس جمهور و مسئولان کمیته ملی المپیک از ورزشکاران تقدیر و تجلیل کردند. من یک مثال خیلی کوچک می‌زنم. مثلا اگر در یک روستایی یا جایی مثل این، شخصی مثل بخشدار بخواهد از کسی تجلیل کند، این درست نیست که آن شخص بخواهد به مبلغ اهدایی اعتراضی داشته باشد.

حقوق ورزشکار با هدیه تفاوت دارد

او در خصوص اعتراض برخی ورزشکاران به مبلغی که قرار شده به جای سکه به آن‌ها داده شود خاطر نشان کرد: اعتراض کردن ورزشکاران که چیزی را درست نمی‌کند. ورزشکار که برای پول و اندازه مبلغ آن بازی نمی‌کند. ورزشکار می‌تواند به فکر لژیونر شدن باشد و در دیگر مکان‌ها به فکر پول باشد. این باید تفاوت یک ورزشکار ایرانی با باشگاه‌های خارجی باشد. اگر ورزشکاری به نپرداختن حقوق خود شکایت داشته باشد، حق دارد و می‌تواند حتی از طریق دیوان عدالت موضوع را پیگیری کند. اما اینجا بحث بر سر تجلیل و هدیه است.  

به ورزشکاران حق می‌دهیم و سوتفاهم‌ها را برطرف می‌کنیم

او ادامه داد: من به ورزشکاران هم حق می‌دهم. تجلیل کردن از آن‌ها جز وظایف مسئولان است. آن‌ها جوان هستند، اما وزیر ورزش هم مصاحبه‌ای داشته است. ببینید که قیمت سکه در آن تاریخ چقدر بوده و حالا چقدر است. هر چند من فکر می‌کنم که مدیران ارشد ورزش باید جلسه‌ای برگزار کنند و این موضوع را برای جوانان توضیح  دهند تا سوتفاهم‌ها برطرف شود.


بیشتر بخوانید:  

وقتی ورزشکاران سکه یک پول شدند/ تقدیر از دولت به جای ورزشکاران

فاز دوم تکمیل موزه ملی ورزش، المپیک، پارالمپیک آغاز شد

جلسه سرنوشت ساز برای تعیین میزان پاداش ها در وزارت ورزش و جوانان


انتهای پیام/

صحبت‌های سرپرست فدراسیون وزنه برداری در خصوص پاداش ها به قهرمانان بازی های آسیایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.