سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش فرار مغز‌ها و افراد تحصیلکرده از فلسطین اشغالی

گزارش جدیدی که یک موسسه تحقیقات اجتماعی-اقتصادی وابسته به دانشگاه تل‌آویو تهیه کرده، نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی شاهد افزایش مهاجرت اتباع تحصیلکرده خود به آمریکاست.

­به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یدیعوت آحارونوت از افزایش فرار مغز‌ها از فلسطین اشغالی خبر و هشدار داد این روند می‌تواند به پیشرفت اسرائیل آسیب جدی وارد کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی این روزنامه صهیونیستی، گزارش جدیدی که موسسه تحقیقات اجتماعی-اقتصادی شورش وابسته به دانشگاه تل آویو تهیه کرده است، نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی شاهد افزایش مهاجرت بسیاری از اتباع تحصیلکرده خود به آمریکاست.

در دو دهه منتهی به سال ۲۰۱۶ [۱۳۹۵] جمعیت اسرائیل افزایش یافت و به حدود ۹ میلیون نفر رسید و این درحالی است که تعداد صهیونیست‌هایی که تابعیت آمریکا یا اجازه اقامت دائم در این کشور (کارت سبز) را دریافت می‌کنند، کمی بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت.

دان بن دیوید، نویسنده گزارش جدید معتقد است جمعیتی که سرزمین‌های اشغالی را ترک می‌کنند متعلق به بخشی از جامعه هستند که حضور آن‌ها برای پیشرفت تل‌آویو ضروری است.

بن دیوید گفت: به دلیل وجود نابرابری درآمدی، ۲۰ درصد از جمعیت، ۹۲ درصد از درآمد مالیاتی را پرداختند. معمولا این‌ها افرادی هستند که از تحصیلات بالاتری برخوردارند. 

اسرائیل در مقایسه با کشور‌های توسعه یافته از بهره‌وری کاری پایین برخوردار است که موجب رکود دستمزد‌ها می‌شود و این درحالی است که هزینه‌های زندگی در سرزمین‌های اشغالی بسیار بالاست. پزشکان از جمله افرادی هستند که به دلیل امکان برخورداری از درآمد بیشتر در کشور‌های دیگر به ویژه آمریکا، فلسطین اشغالی را ترک می‌کنند.

براساس این گزارش در سال ۲۰۰۶ تعداد پزشکان صهیونیست که در کشور‌های عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی کار می‌کردند، معادل حدود ۱۰ درصد از همه پزشکان مقیم فلسطین اشغالی بود. یک دهه بعد این رقم به ۱۴ درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.