سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ملی فشار خون بر روی ۱۳ هزار کارگر سیستان و بلوچستان درحال انجام است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان زاهدان گفت: طرح ملی فشارخون بر روی ۱۳ هزار کارگر کارخانجات و واحد‌های تولیدی در حوزه زیر پوشش این دانشگاه درحال انجام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان زاهدان اظهار داشت: فشارخون بالا مهمترین عامل مرگ و میر زودرس و ابتلاء به بیماری‌های قلبی، کلیوی و سکته مغزی است که متأسفانه جمعیت مبتلایان به این بیماری در سه دهه اخیر سه برابر شده است.

وی با بیان اینکه سلامت منابع انسانی به عنوان ارزشمندترین دارایی مورد توجه است گفت: گروه بهداشت حرفه‌ای با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی زمینه‌های اجرای طرح بسیج ملی فشار خون را برای شاغلان واحد‌های تولیدی فراهم کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمان زاهدان گفت: در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون تمامی پزشکان طب کار این دانشگاه ضمن انجام معاینات سلامت شغلی کارگران وضعیت فشار خون آنان را مورد پایش قرار خواهند داد و نتایج آن را در سامانه «سیب» ثبت خواهند کرد.

وی بیان کرد: طرح ملی فشارخون از ۲۷ اردیبشهت همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان نیز اجرایی شده است.

طباطبایی گفت: در این طرح علاوه بر اطلاع رسانی و انجام فعالیت‌های آموزشی و اندازه گیری فشارخون اقداماتی نظیر ارائه خدمات مشاوره‌ای در قالب بسیج همگانی برای همه‌ی افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و زنان باردار درحال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: افزون بر ۵۰ درصد افراد در سیستان و بلوچستان از فشارخون بالای خود اطلاع ندارند و این طرح کمک خوبی به جلوگیری از عوارض این بیماری در افراد می‌کنند.

انتهای پیام/ع

 فشارخون بالا مهمترین عامل  بیماری‌های قلبی، کلیوی و سکته مغزی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.