سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با ملخ مراکشی در ۱۳۶۰ هکتار از مزارع خراسان شمالی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: عملیات مبارزه با ملخ مراکشی در سطح هزار و ۳۶۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد رضایی با اشاره به این‌که در سال گذشته عملیات مبارزه با این ملخ در سطح شش هزار و ۹۰۰ هکتار انجام شده افزود: پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری تا سطح ۱۰ هزار هکتار افزایش یابد.

وی گفت: این عملیات در شهرستان‌های مانه و سملقان در سطح هزار هکتار، بجنورد ۱۸۰ هکتار، شیروان ۱۱۰ هکتار و فاروج ۸۰ هکتار انجام شده است.

به گفته‌ی رضایی طی بازدید‌های دوره‌ای از کانون‌های آلودگی ملخ، اسفند سال گذشته خروج پوره‌های ملخ از داخل تخم‌ها مشاهده و عملیات کنترل ملخ از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان مانه و سملقان آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط تابستان ادامه یابد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تاکنون عملیات مبارزه با این آفت در سطحی افزون بر هزارو ۳۶۰ هکتار صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه با توجه به اقدامات به‌موقع و پیشگیرانه تاکنون خسارت آفت ملخ به باغات و مزارع استان وارد نشده است.

در مناطق سم پاشی شده پرچم قرمز نصب می‌شود و حداقل به مدت یک ماه پس از سمپاشی چرای دام در این مناطق ممنوع است.
انتهای پیام/ط


عملیات مبارزه با ملخ مراکشی در مزارع کشاورزی استان انجام شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.