سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت حدود ۲۴ هزار داوطلب کردستانی درماراتن کنکور ۹۸ /برگزاری آزمون تیرماه

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: در کنکور سراسری ۹۸ حدود ۲۴ هزار داوطلب کردستانی در پنج گروه آزمایشی با هم به رقابت می پردازند.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مهدی نامدار گفت: از این تعداد شرکت کننده یک هزار و ۸۰۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم ریاضی، ۱۳ هزار و ۸۵۵ داوطلب در گروه علوم تجربی و چهار هزار و ۲۰۰ داوطلب نیز گروه علوم انسانی هستند.

وی با بیان اینکه امسال نیز بیشترین شرکت کننده مربوط به گروه علوم تجربی است، گفت: یک هزار و ۶۶ داوطلب نیز در گروه آزمایشی هنر و سه هزار و ۵۶ نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجه با هم به رقابت می پردازند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: کنکور سال ۹۸ با ۲ آزمون جداگانه (دو مجموعه سوال) شامل یک مجموعه برای دانش آموزان نظام قدیم و یک مجموعه سوال نیز برای دانش آموزان نظام جدید (۳.۳.۶) برگزار می شود.

وی افزود: داوطلبان با توجه به اینکه دانش آموخته نظام قدیم یا نظام جدید آموزشی هستند باید در آزمون مربوط به نظام آموزشی که در آن دانش آموخته شده‌اند، شرکت کنند.

نامدار با بیان اینکه آزمون همزمان با سراسر کشور در روزهای ۱۳ و ۱۴ تیرماه در پنج گروه آزمایشی برگزار می شود، افزود: کارت ورود به جلسه نیز از یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل دریافت خواهد بود.

گفتنی است؛ در کنکور سراسری سال ۹۷ تعداد ۲۶ هزار و ۳۱۶ داوطلب کردستانی در پنج گروه آزمایشی با هم به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/م

کنکور سال ۹۸ با ۲ آزمون جداگانه برگزارمی شود

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.