سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه امام رضا (ع)

همزمان با آخرین روز‌های ماه مبارک رمضان ،اختتامیه فعالیت‌های قرآنی واحد پردیس رضوان دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا تجریشی سرپرست پردیس رضوان دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) در ویژه برنامه اختتامیه فعالیت‌های قرآنی و تقدیر از برندگان و برگزیدگان این عرصه که در سالن همايش پرديس رضوان برگزار شد، گفت: قرآن چراغ هدایت انسان از بیراهه به مسیر بندگی خداست و این چراغ مخصوص یک گروه یا یک نفر نیست، بلکه به تمام انسان‌ها تعلق دارد.

وی با استناد به روایتی از امام حسن (ع) تصریح کرد: قرآن چراغ روشن هدایت و داروی شفابخش برای دل انسان است.

سرپرست پردیس رضوان دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) با بیان اینکه برخی تنها به قرائت ظاهری قرآن توجه دارند، گفت: هنگامی که قرآن تلاوت می‌شود باید با جان و دل به آن گوش سپرده شود تا بر قلب و جان انسان نفوذ کند و تا زمانی که افراد قلب خود را بر روی قرآن باز نکنند، هدایت نخواهند شد.

تجریشی در ادامه به تقسیم‌بندی آیات شریفه قرآن کریم اشاره کرد و افزود: هنگامی که در قرآن از کلمه «انزال» استفاده شده است بر نزول یک باره قرآن در شب قدر بر نبی مکرم اسلام (ص) دلالت دارد و هنگامی که از کلمه تنزیل استفاده شده بر نزول تدریجی قرآن در طول ۲۳ سال بر پیامبر (ص) اشاره دارد.

در ادامه این ویژه برنامه از منتخبان مسابقات صدای نور، جشنواره قرآن و عترت و فعالین قرآنی پردیس رضوان تقدیر شد.

انتهای پیام // ف. م

برگزاری ویژه برنامه اختتامیه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه امام رضا (ع)

 

منبع : آستان نیوز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.