سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ‌سفید به محل گذری برای همکاران ترامپ تبدیل شده است

کناره‌گیری یک مقام دیگر در دولت ترامپ

«امت فلاد» یکی از وکلای دونالد ترامپ قرار است تا دو هفته دیگر کاخ‌سفید را ترک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) در حساب توییتر خود اعلام کرد «امت فلاد» یکی از وکلای کاخ سفید قرار است این کاخ را ترک کند.

ترامپ در توییتر خود نوشت: امت فلاد که به کاخ سفید آمده بود تا به من در خصوص گزارش رابرت مولر کمک کند، در تاریخ ۱۴ ژوئن سال جاری میلادی این کاخ را ترک خواهد کرد. او کار فوق‌العاده‌ای انجام داد. هیچ تبانی و هیچ کارشکنی در اجرای عدالت صورت نگرفت. پرونده بسته شد! امت دوست من است و من برای کار بزرگی که انجام داد از او سپاسگزارم.

امت فلاد در نامه‌ای به «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا، از گزارش رابرت مولر شکایت کرده بود. وی همچنین از اینکه مولر در این گزارش نوشته بود بر اساس تحقیقات او رئیس جمهور آمریکا «تبرئه» نمی‌شود هم انتقاد کرده بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که «امت فلاد» در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون در دهه ۱۹۹۰ هم به این رئیس جمهور در خصوص مسائل مربوط به استیضاح کمک کرده بود.

ویلیام بار چند هفته پیش نسخه‌ای سانسور شده از گزارش رابرت مولر را منتشر کرد. جرالد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به این وزارتخانه خواستار انتشار متن کامل و بدون سانسور گزارش مولر شد. حتی تظاهراتی هم در مقابل کاخ سفید در واکنش به گزارش سانسور شده رابرت مولر برگزار شد. به دنبال انتشار گزارش مولر تاکنون دموکرات‌های زیادی از دونالد ترامپ انتقاد کرده و حتی خواستار آغاز روند استیضاح او شده‌اند.

در گزارش مولر نوشته شده است که هیچ مدرکی برای اثبات وجود تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس بدست نیامده؛ اما مولر ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های دونالد ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.