سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باید متناسب با جنگ اقتصادی برنامه ریزی شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: دولت در شرایط خاص کنونی مجبور به ورود به بازار است و الان باید متناسب با جنگ اقتصادی ایجاد شده برنامه ریزی کنیم.

به گزارش بخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدعلی دهقان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی در دهمین نشست ستاد تنظیم بازار استان با کم سابقه خواندن تحریم‌های کنونی اعمال شده به کشورمان در دنیا گفت: دولت و مجلس به دنبال راهکار هستند و امیدواریم مساله حل شود.

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر به ازای هر کرمانی سه کیلوگرم شکر در استان توزیع شده است، گفت: مهمترین عامل قیمت بالای شکر، کمبود آن است و تا زمانی که مشکلات تحریمی وجود دارد، برای تنظیم بازار باید برخی کالا‌ها را با شرایط خاص در اختیار افراد قرار داد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: راه اندازی کارخانه تصفیه شکر سیرجان نیاز به کار کارشناسی دارد و باید در نشست آینده تنظیم بازار، گزارشی حاوی تمامی جوانب این موضوع تدوین شود.

مهدی حسینی نژاد با اشاره به این مطلب که با تعیین مکان‌های دائمی عرضه کالا‌های اساسی در کرمان تلاش می‌شود که توزیع مناسب‌تر کالا‌های اساسی در زمان بهتر انجام شود، گفت: در قالب ۸۶ غرفه نمایشگاه ضیافت ۱۲۸ تن شکر و ۳۴ تن قند، ۴۵ تن گوشت منجمد و سایر کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم توزیع شد.

وی در ادامه تامین، تنظیم، برنامه ریزی و نظارت در کالا‌های اساسی را یکی از چالش‌های موجود برشمرد و ادامه داد: با توجه به چالش‌های موجود می‌توانیم از ظرفیت‌های استان استفاده کرده و مبادله کالا یه کالا (تهاتر) را انجام دهیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان نیز گفت: پیرو تصمیمات انجام شده برای راه اندازی کارخانه تصفیه شکر سیرجان، هماهنگی لازم با مدیران کارخانه و واحد‌های نظارت بر واحد‌های تولید شکر انجام شده است.

مجید نژاد بیگلری با بیان اینکه برنامه ریزی‌ها به نحوی انجام شده که راه اندازی کارخانه در اسرع وقت انجام شود، تاکید کرد: پیگیری‌های لازم برای جذب شکر خام مورد نیاز این واحد در دست انجام است.

وی با اشاره به آغاز توزیع هزار تن ذخیره استراتژیک شکر در استان کرمان، ادامه داد: دو هزار تن ذخیره استراتژیک شکر تامین شده و به زودی وارد این استان می‌شود.

در این نشست موضوعات تعیین مکان‌های دائمی عرضه کالا‌های اساسی در کرمان، توزیع برنج تایلندی تنظیم بازار، نحوه نظارت بر بازار و طرح مبادله کالا به کالا (تهاتر) نیز بررسی شد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.