سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۲۶ مورد پروانه تولید انفرادی در سال ۹۷ صادر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۸۲۶ مورد پروانه تولید انفرادی در سال ۹۷ صادر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از سال ۹۷ برای تولیدات و حمایت از صنعتگران استان اردبیل گام‌های موثری برداشته شده است که در جهت شعار سال ۹۸ و حمایت از تولید ملی و داخلی در حال محقق شدن است که از نمونه‌های بارز این صدور ۱۴ مورد پروانه تولید کارگاهی می‌باشد.

وی افزود: این کارگاه‌ها شامل یک مورد کاشی سنتی، سفال و سرامیک، ۷ مورد در خصوص بافته‌های داری و غیر داری، ۳ مورد صنایع دستی چرمی و ۳ مورد هم در خصوص صنایع دستی فلزی می‌باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل تصریح کرد: در سال ۹۷ معاونت صنایع دستی توانست برای ۸۲۶ نفر از جمله گلیم بافی، سفالگریی، معرق روی چوب، چرم دست دوز، حکاکی روی چرم، تزئین گل‌های قیمتی، نقاشی روی چرم، منبت کاری، احجام چوبی سنتی و لباس‌های محلی اقوام، پروانه تولید انفرادی صادر و تعداد ۱۲۰۲ فقره پروانه را تمدید بکند.

فلاحی افزود: در همین راستا و در حمایت از تولیدات داخلی و صنعتگران این معاونت توانست ۴ مورد پروانه از جمله صنایع دستی سنگی، بافته‌های داری و غیر داری و صنایع دستی تمدید شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در خصوص برنامه‌های صنایع دستی سال ۹۸ گفت: راه اندازی بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی نمین، راه اندازی کارگاه آموزشی – تولیدی صنایع دستی در عنبران، نمایشگاه صنایع دستی در نگارخانه اردبیل، نمایشگاه و ورکشاپ زنده صنعتگران در چند دستگاه دولتی (یک روزه)، برگزاری دوره آموزش شاغلین صنایع دستی در روستای کلش، شروع دوره آموزش تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی برای اولین بار در شهرستان کوثر، برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه در خصوص بسته بندی صنایع دستی از جمله برنامه‌های معاونت صنایع دستی در راستای تولید و حمایت از کالا‌های داخلی و محلی می‌باشد.

انتهای پیام/ع

راه اندازی بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی در نمین

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.