سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین جزئیات مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان تشریح شد

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به سم‌پاشی علیه هجوم و آفت ملخ‌های صحرایی گفت: تاکنون ۱۱۵ هزار و ۶۶۰ هکتار از اراضی استان با تجهیزات زمینی علیه آفت ملخ صحرایی سم پاشی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ؛ غلام حیدر زورقی رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روند رو به رشد سطح مبارزه با ملخ صحرایی در استان هجوم بیشتر دسته‌های ملخ از آن سوی مرز و استان‌های دیگر به سیستان و بلوچستان را نشان می‌دهد که سازمان جهاد کشاورزی با تمام امکانات موجود خود در حال سمپاشی مناطق آلوده به این آفت بین المللی است.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۱۱۵ هزار و ۶۶۰ هکتار از مراتع کشاورزی سطح استان سمپاشی شده که از این تعداد ۵۸ هزار و ۴۶۰ هکتار به ملخ پوره و ۵۷ هزار و ۲۰۰ هکتار به ملخ بالدار اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:تاکنون مراتع شهرستان‌های کنارک، فنوج، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان، ایرانشهر، سیب و سوران، خاش و سرباز در سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است؛ که شهرستان کنارک با ۲۶ هزار و ۴۸۰ هکتار از اراضی بیشترین رقم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: همچنین در چابهار نیز ۲۱ هزار و ۶۳۰ هکتار، قصرقند ۴ هزار و ۶۴۰ هکتار، نیکشهر ۶ هزار و ۹۴۰ هکتار، فنوج ۴ هزار و ۷۱۰ هکتار، دلگان ۲۵ هزار و ۴۷۰ هکتار و ایرانشهر ۲۶ هزار و ۷۱۰ هکتار کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان شمال استان درگیر هجوم ملخ نشده است خاطرنشان کرد:کلیه امکانات لجستیکی وتوان کارشناسی سازمان بی وقفه کار مبارزه با ملخ را دنبال می‌کنند که برای تداوم مبارزه نیاز به حمایت مسئولین در سطح ملی و استانی است.

انتهای پیام/ع

هجوم ملخ های صحرایی در سیستان وبلوچستان ادامه دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.