سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ هزار پایگاه در کردستان آماده جمع آوری زکات فطریه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: برای جمع آوری زکات فطریه سال جاری ۲ هزار و ۵۶ پایگاه جمع آوری در مساجد، مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه و میادین اصلی شهر‌ها در استان مستقر می‌شود.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد رسول شیخی زاده گفت: از این تعداد پایگاه ۲ هزار مورد در مساجد و مصلا‌های برگزاری نماز عید فطر، ۲۶ مورد در مراکز نیکوکاری و ۲۲ مورد نیز مشترک بین مؤسسات خیریه، کمیته امداد و بهزیستی دایر می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده در هر شهرستان نیز یک پایگاه در میادین اصلی شهر‌ها دایر شده و علاوه بر آن تمام دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آماده دریافت فطریه مردم استان هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با بیان اینکه زکات فطریه‌ای که جمع آوری می‌شود شامل فطریه عام، سادات، کفاره عمد و کفاره غیرعمد است، یادآور شد: زکات جمع آوری شده در هر مسجد با نظر هیأت امنا و امام جمعه همان مسجد صرف کمک به نیازمندان آن منطقه می‌شود.

وی گفت: سال گذشته ۸۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال زکات فطریه در این استان جمع آوری شده بود و انتظار می‌رود امسال نیز با مشارکت خوب مردم مؤمن استان شاهد افزایش میزان زکات جمع آوری باشیم.

شیخی زاده اظهار داشت: کمیته امداد امام (ره) تلاش می‌کند زکات جمع آوری شده را هدفمند هزینه کرده و آن را میان مددجویان و نیازمندان استان توزیع کند تا بخشی از مشکلات محرومان جامعه رفع شود.

انتهای پیام/م

زکات فطریه کردستانی‌ها در بیش از ۲ هزار پایگاه جمع آوری می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.