سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود مدرسه در بجنورد به حالت بحران رسیده است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: مشکل کمبود مدرسه در مرکز این شهرستان به حالت بحران رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمود اسدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: اکنون در شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان با کمبود شدید مدرسه روبه رو هستیم و به همین علت ۷۳ درصد از مدارس ابتدایی بجنورد و ۴۵ درصد از کل مدارس این شهر به صورت دونوبته دایر می‌شود.

وی افزود: اکنون سرانه فضای آموزشی در شهرستان بجنورد به ازای هر دانش آموز ۴.۷ مترمربع است و این رقم در استان ۵.۲ مترمربع است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: وقوع زلزله اردیبهشت ماه سال ۹۶، سبب خسارت به بسیاری مدارس استان شد به طوری که ۲۳ مدرسه در شهر و روستا نیاز به بازسازی پیدا کرد، اما هنوز اقدام قابل توجهی در این باره انجام نشده است.

وی گفت: تا کنون تنها یک مدرسه روستایی خسارت دیده از زلزله بازسازی شده است و مابقی در دست پیگیری است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت، تخریب مدارس در زلزله سال ۹۶ و فرسوده بودن بافت مدارس نیاز به ساخت مدرسه را در شهرستان بجنورد افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، استقبال مردم از سکونت در مجموعه مسکن مهر گلستان شهر افزایش یافته است از این رو با افزایش شمار دانش آموزان، مدارس موجود پاسخگوی نیاز دانش آموزان نیست.

وی با بیان اینکه ساخت مدرسه در شهر بجنورد و برخی روستا‌ها با کمبود زمین روبه رو است گفت: در گلستان شهر باید سه مدرسه ساخته شود و برای ساخت مدرسه در روستا‌های بیدک، کلاغ آشیان، محمدعلی پهلوان و مناطق صندل آباد، شهرک فرهنگیان و باقرخان با کمبود زمین روبه رو هستیم.

اسدی افزود: به علت عدم توجه و حساسیت مسئولان در سال‌های گذشته در خصوص پیش بینی و تأمین زمین در بافت میانی، اکنون با کمبود شدید مدارس در این مناطق رو به رو بوده و به ناچار بیشتر مدارس شهری دونوبته بوده و برای رفع مشکل، مدارس خاص به حاشیه شهر انتقال یافته است.

وی با بیان اینکه نیاز است مسئولان به فکر تأمین فضا‌های آموزشی در بافت حاشیه شهر باشند تا در آینده به فکر انتقال مدارس به حومه شهر و مناطقی از جمله گلستان شهر و تخته ارکان نباشیم گفت: مدارس خارج از بافت شهری محدودیت‌هایی از جمله سرویس و خطرات احتمالی و عدم پوشش بیمه‌های شخص ثالث را به همراه دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: پیش بینی می‌شود سال تحصیلی جدید آمار دانش آموزان به بیش از ۶۵ هزار نفر افزایش یابد.

اکنون بیش از ۶۴ هزار دانش آموز در حدود ۵۰۰ مدرسه شهرستان بجنورد در حال تحصیل هستند.
انتهای پیام/ط


کمبود مدرسه در بجنورد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.