سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراضی ملی متأثر از فعالیت معادن در کردستان بازسازی می‌شود

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی کردستان گفت: با هماهنگی سازمان صنعت، معدن، تجارت و در راستای اجرای دستور العمل اجرایی ماده ۱۷ قانون معادن، احیا و بازسازی اراضی ملی متأثر از فعالیت معادن متروکه در حوزه‌ها جامع آبخیز این استان انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی اکبر محمدپناه گفت: سال گذشته ۵۱ میلیارد و ۷۹۹ میلیون ریال درآمد منابع طبیعی متأثر از فعالیت‌های معدنی و اجرای طرح‌های عمرانی و عمومی وصول شد.

وی افزود: این مبلغ از محل ۱۲ درصد درآمد معادن کردستان برای جبران خسارت‌های وارد شده به منابع طبیعی به حساب خزانه واریز شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل طبیعی کردستان اضافه کرد: درآمد حاصل از ۱۲ درصد سهم منابع طبیعی و اخذ حقوق دولتی موضوع ماده ۲۴ قانون معادن نیز در زمینه احیا و بازسازی معادن هزینه می‌شود.

محمدپناه یادآور شد: برنامه ریزی این عملیات‌ها شامل احیا و جنگل کاری، توسعه فضای سبز و احداث سنگ چین، سازه سنگی گابیونی و دیوار حایل حفاظتی در قالب پروژه‌های آبخیزداری است.

وی با اشاره به ماده یک قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخایر جنگلی کشور گفت: طبق این ماده گونه‌های درختانی از قبیل شمشاد، زربین، سرخدار، سرو خمره‌ای، سفید پلت، حرا و چندل، ارس، فندق، زیتون طبیعی، بنه (پسته وحشی)، گون، ششم، گردو (جنگلی) و بادام وحشی (بادامک) در سراسر کشور ذخایر جنگلی محسوب و قطع آن‌ها ممنوع است.

محمدپناه تاکید کرد: این اداره کل با رعایت الزامات قانونی در تخصیص مجوز معادن مانند فعالیت‌های معدنی در مناطق جنگلی، مراتع درجه یک، مناطق سیل خیز، فرسایش و کانون‌های بحرانی و رعایت مسائل زیست محیطی با حساسیت خاص اقدام کرده است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان از فعالان در حوزه معدن خواست با استفاده از علوم روز و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته استخراج معادن، کمترین آسیب‌ها را به عرصه‌های ملی و طبیعی وارد کنند.

انتهای پیام/م

درآمد حاصل از ۱۲ درصد سهم منابع طبیعی در زمینه احیا و بازسازی معادن هزینه می‌شود

برچسب ها: منابع طبیعی ، معادن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.