سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ستاد مبارزه با احتكار كالا در كهگيلويه و بويراحمد تشكيل شد

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد از تشكيل ستاد مبارزه با احتكار كالا با همكاري دستگاه ‌هاي نظارتي در اين استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج داریوش دیودیده رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد گفت: با توجه به شرایط حساس بازار، جلوگیری از سودجویی احتمالی و احتکار کالا این ستاد با همکاری دستگاه‌های نظارتی مرتبط در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شده است.

وی افزود: تاکنون تعداد یک هزار و ۲۵۰ انبار و مکان ذخیره‌سازی کالا‌های پر مصرف و مورد نیاز شناسایی شده و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت مستمر از این مکان‌ها بازدید می‌کنند.

دیودیده بیان کرد: از متصدیان انبار‌های نگهداری کالا‌ها خواسته شده در هفته یکبار موجودی انبار‌های خود را تحویل کارشناس مربوطه در سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد دهند.

وی عنوان کرد: ۱۳ اکیپ بازرسی برای بازدید بخش‌های مختلف بازار در استان شکیل شده و روزانه با همکاری تعزیرات حکومتی به منظور کنترل بازار و نظارت بر کالا‌های پر مصرف گشت مشترک برگزار می‌کنند.

وی همچنین گفت: احتکار  مهمترین عوامل بر هم زننده بازار است که با توجه به شرایط و نوسانات بازار اقلام پر مصرف در انبار‌ها و مراکز ذخیره کالا در استان به اندازه کافی وجود دارد.

وی گفت: در صورت مشاهده تخلف، با واحد‌های متخلف برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

وی از تمامی مصرف کنندگان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی مراتب را به شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.

در تیر ماه سال جاری چهار واحد صنفی به سبب نفروختن کالا و احتکار آن در انبار‌های خود در شهرستان بویراحمد شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۲۸ هزار مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است. کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲۵ هزار واحد صنفی دارد.

انتهای پیام/ط

مبارزه با احتكار كالا در كهگيلويه و بويراحمد

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.