سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح سلامت در ماه مبارک رمضان در مهاباد

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: برنامه تشدید نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط مهاباد در طول ماه مبارک رمضان در حال اجرا است.

دکتر کریم علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: در هنگام بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کنترل میزان PH نان به منظور شناسایی مواد افزودنی غیر مجاز، کنترل میزان اسیدیته و میزان مولوکل‌های قطبی (TPM) روغن‌های سرخ کردنی مورد استفاده در مراکز تولید مواد غذایی و زولبیا بامیه سازی ها، اندازه گیری میزان شوری خمیر و نان ها، انادزه گیری میزان رطوبت انبار‌های موادغذایی، تست افلاتوکسین موجود در شیر‌های سنتی و صنعتی و سایر مواد لبنی و سایر مواد غذایی محلول سنجش می‌شود.

وی افزود: استاندارد TPM روغن‌های سرخ کردنی در ایران ۲۵ است که وقتی این مقیاس بین ۲۵ تا ۴۰ توسط دستگاه‌های سنجش روغن نمایش داده می‌شود به افراد مذکور هشدار و بالاتر از ۴۰ مشمول جریمه و ارجاع به مراکز قضایی می‌شود، درصورتیکه شوری نان‌ها بیش از استاندارد طبیعی باشد دارنده آن واحد به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی تعداد ۲۰ نفر در قالب ۱۰ تیم دو نفره بهداشت محیط با همکاری ادارات اصناف، تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و تجارت، دامپزشکی بر اماکن تهیه و توزیع موادغذایی، رستوران و مکان‌های اقامتی بین شهری نظارت خواهند داشت و در صورت تخلف با افراد مذکور برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: زولبیا و بامیه، و انواع مواد غذایی دیگر از جمله مواد مصرفی در ماه مبارک رمضان است و نظارت بر نحوه تهیه و توزیع این موادغذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط در راستای پیشگیری مردم جامعه از بیماری‌های غیر واگیر همچون قلبی و عروقی و دیابت نقش بسزایی دارد.

وی از شهروندان خواست در صورت داشتن شکایت و مشاهده تخلف، موارد را می‌توانند به سامانه ۱۹۰ یا شماره تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ

طرح سلامت ویژه ماه رمضان در مهاباد تشدید شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.