سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سومین تور قطار گردشگری وارد نیشابور شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: سومین تور قطار گردشگری به ظرفیت ۱۱۰ نفر گردشگر از مبدا مشهد وارد نیشابور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  محمد اسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: سومین تور قطار گردشگری از مبدا مشهد وارد نیشابور  شد.
 
وی تصریح کرد: در مدت حضور در نیشابور گردشگران از جاذبه‌های تاریخی موزه شادیاخ، آرامگاه عطار، کمال الملک، خیام و مسجدچوبی بازدید می کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: نیشابور دارای پنج واحد اقامتی شامل یک هتل چهار ستاره، یک هتل آپارتمان، یک هتل یک ستاره و دو میهمان پذیر است و در حال حاضر چهار اقامتگاه بومگردی در این شهر احداث شده و تعداد هفت اقامتگاه بوم گردی دیگر نیز در دست احداث است.

اعتمادی افزود: نیشابور با دارا بودن بیش از ۴۵۰ اثر تاریخی که ۱۱۵ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، از مهمترین شهر‌های تاریخی و گردشگری کشور محسوب می‌شود که از طرف سازمان یونسکو، "شهر پایدار ایرانی" در کنار شهر‌های اصفهان و شیراز انتخاب شده است.

وی ادامه داد: این شهرستان بعنوان منطقه نمونه بین المللی گردشگری توسط هیات دولت تصویب شده و عضو اتحادیه شهر‌های تاریخی جهان و اتحادیه بین المللی شهر‌های مسیر جاده ابریشم است.
 
انتهای پیام//ف.غ
 

انتخاب نیشابور به عنوان شهر پایدار ایرانی توسط یونسکو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.