سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از سه پایگاه اورژانس جاده ای در همدان

 رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: سه پایگاه امداد جاده‌ای تیر ماه امسال در شهرستان‌های ملایر، رزن و تویسرکان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حبیب معصومی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان افزود :راه اندازی  یک پایگاه امداد جاده‌ای در «قینرجه» واقع در مسیر دمق رزن به زنجان، سد کلان ملایر به سمت اراک و فرسفنج به سمت میانده شهرستان تویسرکان در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به آماده نبودن ساختمان‌های پیش بینی شده برای مرکز امداد جاده‌ای، تیم‌های پیش بینی شده در یک دستگاه کانکس در منطقه میانده تویسرکان، خانه پزشک قینرجه رزن و خانه سرایدار درمانگاه سابق در سد کلان ملایر مستقر می‌شوند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان افزود: طبق استاندارد‌ها باید در هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس دایر باشد که برخی از مسیر‌های استان همدان با کمبود‌هایی مواجه بود.

معصومی اضافه کرد: خانه پزشک و سرایدار پیش بینی شده در رزن و ملایر تعمیر و بازسازی شدند، اما این حضور موقتی بوده چرا که سه ساختمان جدید در شهرستان‌های ملایر، رزن و تویسرکان برای استقرار نیرو‌های اورژانس در حال آماده سازی است.

وی تاکید کرد: با توجه به نیاز امداد رسانی به حادثه دیدگان، برای خدمات رسانی به مردم معطل تکمیل ساختمان نشدیم و از کانکس و ساختمان‌های موجود به صورت موقتی بهره گرفتیم.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: به تازگی ۶ دستگاه آمبولانس جدید به استان همدان اختصاص یافت که ۲ دستگاه از این تعداد به شهرستان‌های تویسرکان و رزن تحویل شد.

معصومی ادامه داد: با توجه به اینکه ۱۰ دستگاه آمبولانس موجود در ملایر تمامی نو بودند آمبولانسی به این شهرستان اختصاص نیافت با این وجود در صورت اختصاص آمبولانس‌های جدید شهرستان‌های ملایر و بهار در اولویت هستند.

وی گفت: ۱۰۰ نیرو برای حضور در اورژانس پیش بیمارستانی همدان نام نویسی کردند که ۱۸ تن از این افراد در سه پایگاهی که بعد از ماه رمضان راه اندازی می‌شود مستقر می‌شوند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اظهار داشت: هم اینک ۲ برابر ظرفیت مورد نیاز یعنی ۳۶ نفر در این مرحله پذیرش شدند که پس از انجام یکسری آزمایش‌ها شامل قد، وزن، قدرت بدنی و آمادگی جسمانی ۱۸ نفر استخدام می‌شوند.

معصومی ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان بدون در نظر گرفتن اسدآباد‬ دارای ۵۲ پایگاه امداد جاده‌ای است که با افزدوه شدن سه پایگاه جدید شمار آن‌ها به ۵۵ پایگاه می‌رسد.

انتهای پیام/د.ا

سه پایگاه اورژانس در همدان بهره برداری می‌شود

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.