سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتابت قرآن کریم به قلم ۱۱۰ خوشنویس فوق ممتاز مازندرانی/ دو مجموعه شعرفارسی رونمایی شد

۱۱۰ خوشنویس ممتاز وفوق ممتاز مازندرانی در سیزدهمین همایش استانی کتابت وحی در آمل، کلام الهی را به رشته تحریر درآوردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ۱۱۰ خوشنویس ممتاز وفوق ممتاز مازندرانی در سیزدهمین همایش استانی کتابت وحی در آمل، کلام الهی را به رشته تحریر درآوردند.
 
در این همایش که درمجتمع فرهنگی وهنری، ولی عصر (عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل برگزارشد، خوشنویسان مازندرانی با استفاده از خطوط نستعلیق، شکسته و ثلث سوره‌های مختلف قرآن کریم را کتابت کردند.
 
همچنین یادمان هنرمند فقید استاد غلامرضا نوری گرامی داشته و از محمد ابراهیم کثیری خوشنویس پیشکسوت مازندرانی تجلیل وتکریم شد.
 
در این همایش از دومین کتابت مجموعه دیوان حافظ و نیز نخستین مجموعه کتابت شده مجموعه اشعار لیلی ومجنون به قلم دو خوشنویس مازندرانی نیز رونمایی شد.
 
برپایی نمایشگاه آثار خوشنویسی و گرافیگی با موضوع قرآنی از برنامه‌های جنبی سیزدهمین همایش استانی کتابت وحی در آمل بوده است.
 
همایش استانی کتابت وحی به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، اداره اوقاف وامورخیریه، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری آمل و انجمن خوشنویسان شعبه آمل برگزار شد.
 
امیر امیرنیا رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل گفت: برگزاری این همایش در راستای مصوبه ستاد شهرستانی کارگروه فرهنگی بوده که اجرا شده وخوشبختانه استقبال خوشنویسان همه شهر‌های استان در همایش دوره دوازدهم نسبت به دوره‌های قبل چشمگیر‌تر بوده است.
 
وی افزود: هدف از برگزاری این همایش که سالانه برگزار می‌شود، ارتباط بیشتر خوشنویسان ممتاز وفوق ممتاز استان با جوانان آینده دار این رشته هنری است.
 
رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل گفت: همایش استانی کتابت وحی در آمل، ابتدا به صورت شهرستانی برگزار شد، اما در ادامه با حضور هنرمندان مازندران روند استانی را به خود گرفت.
 
امیرامیرنیا افزود: رونمایی از ۸ قرآن کریم، یک مجموعه مفاتح الجنان و دو مجموعه دیوان حافظ و دیوان اشعار لیلی ومجنون از مهمترین دستاورد‌های سیزده دوره از برگزاری همایش استانی کتابت وحی درشهرستان آمل بوده است.
 
انتهای پیام/آ



دو مجموعه شعرفارسی در همایش استانی کتابت وحی رونمایی شد

برچسب ها: قدس ، ماه رمضان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.