سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نه به معامله قرن/ سعید جلیلی در مشهد:

آمریکا جنگ اقتصادی به راه انداخته و می‌گوید به دنبال جنگ نیستیم/دغدغه امروز دشمن برد ۲ هزار کیلومتری موشک‌های بالستیک ایران است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:دشمن تلاش می کند با کارهای خود مسیر امت اسلامی را منحرف کند.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز در سخنرانی مراسم پایانی روز قدس مشهد در بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران و راهپیمایان گفت: امام بزرگوار ما به عنوان یک حکیم فرزانه و فقیه بزرگ اهل بیت، مبدع روز قدس است؛ امام بزرگوار ما تاکید داشتند که روز قدس که همجوار با شب قدر است لازم است در بین مسلمان احیا شود.

وی تصریح کرد: روز قدس مبدا بیداری و هوشیاری مسلمان باید باشد، احیا روز قدس به چیست؟ چرا باید مبدا هوشیاری باشد؟ چرا امام می‌فرمایند که اگر آن هوشیاری ایجاد شود همچنان که در مورد شب قدر وجود دارد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امت اسلام باید بتواند تحلیل درست از وقایع داشته باشد و برای رسیدن به این مهم باید رفتار استکبار را به خوبی بشناسیم و از راهبرد‌ها و ترفند‌های آنان آگاه باشیم.

جلیلی افزود: امروز شاهدیم شبهاتی در جهان اسلام و کشور ما مطرح می‌کنند و دشمنان تلاش می‌کند با بیان مطالب غیر واقع به اهدافشان برسند و مسیر امت اسلامی را منحرف کنند.

وی تصریح کرد: نقشه شوم معامله قرن یکی از همین موضوعات است و عنوان می‌شود قرار است کار‌های اقتصادی انجام شود. برخی کشور‌های منطقه هم همراه این نقشه می‌شوند و می‌گویند ما می‌خواهیم به اقتصاد فلسطین کمک کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همین موضوع امروز در رویایی آمریکایی‌ها با ملت ایران قابل مشاهده است و آن‌ها می‌گویند آماده گفتگو هستیم و عده‌ای نیز از آن استقبال می‌کنند، اما تحلیل صحیح از رفتار دشمن نشان می‌دهد این سخنان درست نیست.

جلیلی افزود: اسرائیلی‌ها تلاش می‌کنند کسانی را که منافع آن‌ها در فلسطین نادیده گرفته شده است به دست خودشان تسلیم کنند و مانع حرکت‌های انقلابی آنان شوند.

وی تصریح کرد: در این راستا آن‌ها مذاکرات مختلف بین المللی را برنامه ریزی می‌کنند و می‌گویند اگر برخی از حقوق خود را می‌خواهید باید تعهد بدهید هیچ اقدام انقلابی علیه اسرائیل انجام ندهید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از گذشت ۲۶ سال از مذاکرات سازش، امروز هیچ دستاوردی فلسطینیان نداشته‌اند و آمریکایی‌ها رسماً اعلام می‌کنند بلندی‌های جولان رسماً متعلق به اسرائیل است.

جلیلی افزود: امروز موضوع فلسطین در جهان نمونه خوبی از روند اتکا به سازمان‌های بین المللی برای گرفتن حق است، زیرا با وجود همه قطع نامه‌ها اسرائیلی‌ها روز به روز به پیشروی خود ادامه می‌دهند.

وی تصریح کرد: اگر درک صحیحی از موضوعات داشته باشیم می‌توانیم توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم و به همین دلیل امام راحل فرمودند روز قدس باید مبدا هوشیاری مسلمانان باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روزی که رژیم بعث عراق به کشور ما حمله کرد شورای امنیت سازمان ملل حاضر به صدور قطعنامه نشد و تنها اعلام کردند ما از وضعیت پیش آمده بین ایران و عراق آگاهی داریم. آن‌ها حاضر نبودند استفاده عراق از سلاح شیمایی را محکوم کند، اما برای فعالیت چند سانتر یفیوژ در ایران قطع نامه صادر می‌کنند.

جلیلی افزود: موضوع فلسطین نشان می‌دهد در یک قرن گذشته استکبار جهانی چگونه رفتاری داشته و مبنای حرکت آن‌ها چه بوده است. اگر این رفتار‌ها را به خوبی درک کردیم می‌توانیم رفتار‌های امروز آمریکایی‌ها و اسرائیل را تحلیل کنیم.

وی تصریح کرد: امروز آمریکایی‌ها از یک سو می‌گویند ما به دنبال جنگ نیستیم و می‌خواهیم گفتگو کنیم و عده‌ای پیاده نظام آن‌ها در داخل نیز استقبال می‌کنند، زیرا تحلیل صحیحی از این رفتار ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آن‌ها ملت ایران را تروریست می‌خوانند و از هیچ اقدامی علیه مردم ایران فروگذار نمی‌کنند و به دنبال گرفتن حق دفاع و فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ملت ایران هستند.
 
جلیلی افزود: در راستای فشار حداکثری آمریکایی‌ها از برجام خارج می‌شود و اروپایی‌ها نیز هیچ اقدامی برای انجام تعهدات خود نمی‌کنند و تنها می‌گویند ایران باید به برجام پایبند باشد.

وی تصریح کرد: آن‌ها جنگ اقتصادی به راه انداخته اند و می‌گویند ما به دنبال جنگ نیستیم مگر جنگ غیر از این است؟ آن‌ها حتی از دانشمندان ما نیز نمی‌گذرند و آن‌ها را در کشور‌های مختلف بازداشت می‌کنند و اگر صحبتی از گفتگو می‌شود می‌خواهد فشار‌های خود را به نتیجه برساند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: سوال ما از برخی پیاده نظام دشمن در کشور این است که آمریکایی‌ها چه اقدامی را باید انجام دهند که آن‌ها بگویند گفتگو بی معنی است؟ آمریکایی‌ها هر آنچه توانسته اند علیه ملت ایران انجام داده اند.

جلیلی افزود: طرف اروپایی پیام می‌آورد و با گستاخی اعلام می‌کند اگر درخت برجام میوه نداشت ایران از سایه آن استفاده کند.

وی تصریح کرد: آن‌ها به خوبی از نقش جمهوری اسلامی ایران در دنیا آگاه هستند، زیرا انقلاب ما همه نقشه‌های آنان را نقش برآب کرد و به همین دلیل از ملت ایران عصبانی هستند و توان دیدن پیشرفت‌های ما را ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آن‌ها روزی حتی به ایران سیم خاردار نمی‌دادنند تا ما نتوانیم پیشرفت کنیم، اما دغدغه امروزشان برد ۲ هزار کیلومتری موشک‌های بالستیک ایران است به همین دلیل است که تلاش کردند ایران ۴۰ سالگی خودش را نبیند.

جلیلی افزود: تفکر انقلابی و مقاومت ملت ایران مقابل بیگانگان موجب پیشرفت‌ها شده وباعث شده تا گزینه‌های نظامی از روی میز کنار برود و فشار‌های اقتصادی در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به یاری خداوند با اجرای بیانیه گام دوم بر توطئه‌های دشمن فائق آمده و پیروزی از آن ملت ایران خواهد بود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

روز قدس مبدا بیداری و هوشیاری مسلمان باید باشد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.