سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نه به معامله قرن؛

برگزاری راهپیمایی روز قدس در سراسر جهان + تصاویر

همزمان با روز جهانی قدس، مردم کشورهای مختلف در حمایت از ملت فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری العهد گزارش داد در حالیکه ۸۴ شهر در ۳۰ کشور جهان تدارکات لازم را برای برگزاری رسمی مراسم روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آماده کرده‌اند، منابع خبری پیش بینی کردند امسال ۱۲۰ کشور روز جهانی قدس را گرامی بدارند.

به نوشته العهد، روز جهانی قدس در ۱۲ ایالت آمریکا، ۸ کشور اروپایی، ۱۱ کشور آفریقایی و نیز سیدنی و ملبورن در استرالیا برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود شمار شهر‌هایی که مراسم روز جهانی قدس را برگزار می‌کنند، به ۱۵۰ شهر برسد. 

همچنین شبکه تلویزیونی الاتجاه عراق در گزارشی اعلام کرد: جمع گسترده ای از مردم عراق در حمایت از فلسطینیان و برای مقابله با طرح ها و توطئه های آمریکایی - صهیونیستی در راهپیمایی های روز جهانی قدس شرکت کردند. امروز به سبب تحولاتی که در منطقه جریان دارد و به سبب تلاش ها برای از میان بردن هویت قدس به عنوان پایتخت فلسطین, روزی استتثنایی است.

این شبکه افزود: بیانیه پایانی هیئت هماهنگی متشکل از همه گروه های مقاومت اسلامی و نمایندگان آنها که در این راهپیمایی ها شرکت داشتند, کاملا واضح بود. آنها بر حقانیت قدس به عنوان پایتختی اسلامی برای فلسطین و مخالفت با همه مداخلات خارجی تاکید و با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.

ابومهدی المهندس، نایب رئیس بسیج مردمی عراق تاکید کرد کشورش که در برابر گروه داعش و حامیان آن مقاومت کرد، به آرمان فلسطین وفادار خواهد ماند. ملت عراق با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان می دهد محور مقاومت قدرتمند است و می تواند با استکبار جهانی مقابله کند.

شبکه المنار هم از بحرین گزارش داد: مردم بحرین امروز پس از ادای نماز صبح با دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته‌هایی به خیابان‌ آمدند و در حمایت از فلسطین شعار دادند. آن‌ها در دست‌نوشته‌ها و اعلامیه‌ها مخالفت خود را با طرح موسوم به «معامله قرن» اعلام کردند. همچنین تظاهرات کنندگان تصاویر شیخ «عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب بحرین را نیز در دست داشتند. این راهپیمایی‌های صبحگاهی و به دور از دید مأموران امنیتی در حالی برگزار می‌شود که اجرای طرح معامله قرن قرار است از نشست اقتصادی بحرین در ۲۵ و ۲۶ ژوئن کلید بخورد.

پایگاه خبری روداو از راهپیمایی پرشور مردم بغداد در روز جهانی قدس خبر داد. طبق اعلام این پایگاه، نیروهای الحشد الشعبی نیز در این راهپیمایی ها که در خیابان های بغداد، پایتخت عراق در حال برگزاری است، حضور یافته اند.

مردم بحرین هم با سر دادن شعار‌هایی مخالفت خود را با برگزاری نشست معامله قرن در کشورشان اعلام و بر حق حاکمیت فلسطینی‌ها بر سراسر سرزمین اشغال شده تاکید کردند. ساکنان مناطق مختلف اعلام کرده اند امروز ظهر، عصر و شب نیز به خیابان‌ها خواهند آمد.

مردم منطقه کشمیر نیز امروز در حمایت از مردم فلسطین به خیابان آمدند. تصویر زیر از راهپیمایی امروز قدس در منطقه کشمیر در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

­روز جهانی قدس همزمان با دیگر شهر‌های جهان امروز در شهر مزار شریف در شمال افغانستان برگزار شد. ده‌ها نفر از شیعیان و اهل سنت شهر مزار شریف در کنار یکدیگر با در دست داشتن پرچم فلسطین با حضور در خیابان مرکزی این شهر حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

راهپیمایان با سردادن شعار‌های زنده باد فلسطین، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از رژیم صهیونیستی و حامیان آن اعلام تنفر و انزجار کردند.

سوریه نیز مانند سایر کشور‌های اسلامی شاهد تظاهرات گسترده‌ در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مقاومت فلسطین بود. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد تظاهرات دمشق بسیار گسترده بوده و شمار زیادی از مردم این شهر در آن حضور داشته‌اند.

مسلمانان تانزانیا هم در دفاع از خواهران و برادران فلسطینی خود در روز قدس راهپیمایی کردند.

گروهی از اعضای حزب اسلام در جمهوری آذربایجان همزمان با روز جهانی قدس در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در باکو تجمع کردند. روزه داران شرکت کننده در تجمع اعتراضی به سیاست اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ضد قدس شریف اعتراض کردند و شعار‌های ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی سردادند.

تجمع کنندگان شعار‌هایی همچون "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل"، "قدس اولین قبله گاه مسلمانان است" سردادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روز قدس ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۱۷:۳۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : شکوه و عظمت حضورتان در روز جهانی قدس شریف و مظلوم باعث مباهات و افتخار آزاد اندیشان آزاده سر تا سر جهان و سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص شد و درود و سلام و عرض ادب و احترام به حمت و غیرت و مرام و معرفت انسانی اسلامی قرآنی ایرانی عقلانی و ولایی صاحب الزمانی همه شما امت غیور و رشید دم همتون گرم خداقوت برادران و خواهران دینی و ایمانی قربون قدمها و زبانهای روزه دار طیب و طاهر پاک شما امت سرافراز و قهرمان و پهلوانان و دلاور مردان و زنان و نوجوانان و کودکان امت مستضعفین و متحد و یکپارچه حزب الله جمهوری اسلامی ایران عزیر و قدرتمند و مقتدر و سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص باشکوه و با عظمت و خردمندان فهیم و عدالت گستر که در خرداد ماه گرم و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان کریم به ندای رهبر پیر فرزانه خردمند با بصیرتتان لبک گفتید و پشت دشمنان امت اسلامی قرآنی را خم و شکستید و پوزه و شاخ دیو استکبار و استعمار ابرقدرتهای ظالم و ستمگر و فراعنه برده دار نژادپرستان فاسد و فاسق شرق و غرب عالم را به خاک مذلت و رسوایی و شکستهای پی در پی کشاندید . انشاءالله و به زودی زود شاهد سقوط و سرنگونی استکبار و استعمار جهانی شیطان بزرگ آمریکای غاصب باجگیر شکنجه گر تروریست پرور و شیطان متوسط آل سعود سقوطی خائن جنایتکار و شیطان کوچک صهیونیستهای اشغالگر تروریست کودک کشان مظلوم کش فاسد فاسق دزد اموال مسلمین و خروجشان از سر تا سر تمدن اتحادیه بزرگ و عظیم و باشکوه و مقتدر و قدرتمند و پیشرفته جهان اسلام ناب محمدی ص خواهیم بود .والسلام و صلوات التماس دعا . اللهم عجل لولیک الفرج والعافیت والنصر . لبیک یا رسول الله ص .
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
اینایی که منفی دادن مریضن اسرائیلی ان یا اسلام ستیزن؟
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
مرگ بر اسراییل