سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نه به معامله قرن/ لاریجانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه؛

معامله قرن، توسط جوان یهودی تاجر طراحی شد/ آمریکا به دنبال زورگویی به ملت ایران است نه مذاکره

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: توطئه‌های آمریکا نسبت به قبل بسیار پیچیده‌تر شده است.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت روز قدس، گفت: امروز روز قدس است و از ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ که رهبر کبیر انقلاب آن پیر روشن ضمیر جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس نام نهاد تا آن زمان ۳۹ سال تمامی آزادی خواهان به صحنه آمدند و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کردند و بدون تردید این ابتکار امام یک ابداع متفکرانه بود که باعث شد شعله محبت مردم جلوی توطئه‌ها را بگیرد.


رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول این مدت حوادث گوناگونی در زمینه‌های مختلفی پیرامون همین موضوع فلسطین و تحولات منطقه را شاهد بودیم. البته امسال قدری شرایط از چند جهت متفاوت است یکی از نظر توطئه‌های پیچیده‌تری که آمریکا و دنباله‌های آن در منطقه دنبال می‌کنند دوم در زمینه این است که صحنه نسبت به گذشته شفاف‌تر شده و نکته سوم این است که مقاومت و جبهه مقاومت از وجه قوی تری برخوردار شده لذا در مورد این سه موضوع می‌خواهم موضوعاتی را بیان کنم.


وی گفت: نکته نخست این است که شرایط به نحوی است که توطئه‌هایی که در مقابل مسلمانان است پیچیده‌تر شده و ملاحظه می‌کنید که رفتار آمریکایی‌ها بسیار گستاخ‌تر از گذشته علیه فلسطینی‌ها و مسلمانان شده است. یکی از این رفتار‌ها اقدامات آمریکا در انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس است که با سر و صدای بسیاری این کار را انجام دادند این کار توهین به تمامی مسلمانان بود، چون قدس شریف قبله اول مسلمانان و محل معراج پیامبر است.

لاریجانی افزود: قدس موضوعی نیست که فقط به یک ملت مربوط شود. امام راحل فرمودند مسئله قدس نه به یک ملت مربوط است بلکه به تمامی ملت‌های حاضر و انسان‌های موحد از گذشته تا آینده مربوط است. اما آمریکایی‌ها علی رغم تمامی توافقات بین‌المللی این کار را انجام دادند. البته اکثریت قاطع محلی به این کار آمریکا نگذاشتند و او را محکوم کردند، اما نفس این کار آمریکا دلالت بر این دارد که قصد توطئه آمیزی نسبت به کلیت اسلام و مسلمانان در ذهن آن‌ها وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پاک کردن نماد‌های اصلی اسلامی در ذهن آن‌ها است گفت: نکته دوم این است که سرزمین کشور دیگر یعنی همین جولان را آمریکایی‌ها آمدند به رژیم صهیونیستی هبه کردند. جدایی از اینکه این اقدام یک اقدام ماجراجویانه است، این عمل هم روحیه سبکسری و دلال معاوی سردمداران آمریکا در عرصه سیاست بین المللی نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: این اقدام آمریکا هم از جانب اکثر کشور‌ها نامشروع تلقی شد، اما نفس این کار آمریکا عمق کینه آن‌ها را نسبت به مسلمانان نشان داد. نکته سوم این است که مدتی است طرحی مرموز و سربسته به نام معامله بزرگ قرن مطرح کردند با این ادعا که مشکل را ما برای همیشه میخواهیم حل کنیم. عنوان کردن این معامله بزرگ قرن نشان دهنده تسلط روحیه دلال معاوی در سیاست آمریکا است. واژه معامله آن هم در جایی که پای شرافت یک ملت و غیرت دینی امت در میان است، اسم و واژه معامله را به کار می‌برند. چقدر این کار فضاحت بار است و نشانگر پوچ بودن فکر سیاسی آن‌ها است البته این امر ریشه در تفکر فلسفی آن‌ها دارد.

لاریجانی با بیان اینکه تفکر فلسفی که تمدن آمریکا بر آن استوار شده فلسفه منفعت گرایانه است گفت: یعنی برای این تفکر عدالت، شرف، غیرت، انصاف، رفاقت، وفای به عهد و ده‌ها فضیلت اخلاقی دیگر وقتی معنا دارد که برای آن‌ها مفعتی داشته باشد. اینکه سردرمداران آمریکا به راحتی هر تعهدی را زیر پا می‌گذارند و برای آن‌ها مهم نیست که یک روز توافق آب و هوای پاریس را از بین می‌برند و روز دیگر توافق تجاری که با اروپا داشتند و یا توافق اتمی با ایران داشته‌اند را لغو می‌کنند به همان زیربنای فکری آن‌ها بر می‌گردد که مبنای آن تفکر مخربی برای رفتار معقول در روابط بین‌الملل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب چندین بار فرمودند تمدن آمریکا زوال پذیر است به این جهت است که ریشه‌های فکری آن تمدن به خودی خود ناهنجاری بین‌المللی را باعث می‌شود. وزیر خارجه آمریکا از این که بگوید ما داعش را بوجود آوردیم باکی نداشت، سپس سر و صدا راه انداختند که ما با آن‌ها مبارزه می‌کنیم. چر داعش را بوجود آوردند، چون آن زمان فکر می‌کردند که به نفع آن‌ها است و می‌توانند کشور‌های اسلامی را با این کار درگیر بحران امنیتی کنند، زیرساخت‌ها آن‌ها را از بین ببرند و آن‌ها را مشغول خود کنند لذا داعش را بوجود آوردند.

لاریجانی افزود: مطلب دیگری که در این طرح سربسته معاهده بزرگ قرن است این است که این طرح را چه کسی طراحی کرده و چه کسی آن را دنبال می‌کند، داماد ترامپ که یک جوان یهودی تاجر است این طرح را طراحی کرده و مسئول این طرح است. رؤسای جمهور قبلی آمریکا قیافه بی طرفانه می‌گرفتند ترامپ گفته من و اطرافیانم عاشق اسرائیل هستیم و این جوانک بی تجربه ماجرایی را در منطقه خلق می‌کند که بسیاری از بزرگان در منطقه نگران این رفتار آمریکایی‌ها هستند.

وی ادامه داد: برخی از این بزرگان در منطقه می‌گویند آمریکایی‌ها این جوانک را فرستاده‌اند تا در منطقه جنگی راه بیاندازند و بروند. اضطراب فراوانی در منطقه به دلیل رفتار‌های نارس آمریکا بوجود آمده است؛ بنابراین خیلی طبیعی است که این نگرانی برای فلسطینی‌ها و مسلمانان بوجود بیاید، اما ابعاد این طرح روشن نیست و در صف رسانه‌ها و برخی از مقامات نظراتی را عنوان کردند که من جمله در این طرح حذف همیشگی بازگشت ۶ میلیون آواره فلسطین به سرزمین خود و برای تحقق این امر که دیگر فلسطینی‌ها به سرزمین خود برنگردند معامله مادی‌ای را سامان می‌دهند، همچنین پول این کار را از جیب کشور‌های بدبخت پولدار خلیج فارس دریافت می‌کند و به کشور‌هایی که آواره‌های فلسطینی در آن جا هستند پرداخت می‌کند تا آن‌ها را تبئه خود کند. به علاوه بحث می‌شود قدس شریفی که قبله اول مسلمین است برای همیشه در چنته پایتخت اسرائیل قرار دهند و یک دهکده ابودیس را برای مرکزیت فلسطین قرار دهند. شخص ترامپ اعلام کرد کوشش اقدامات من عاشق اسرائیل است و اکنون او را مسئول حل معضلی که حدود ۷۰ سال درگیری سیاسی بوجود آورده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح وضع روشنی ندارد و دلالت‌هایی وجود دارد که کنفرانس بحرین به عنوان کارگاهی برای جنبه‌های اقتصادی این طرح است که البته این افتضاحی برای یک کشور اسلامی است که به دنبال دلالی برای این معامله است.

وی گفت: یک جهت گیری کلی را می‌توان از ادعا‌های اخیر آمریکا درآورد که راهبرد آمریکایی‌ها در این شرایط نسبت به تحولات منطقه چیست. به نظرمن راهبردشان تحقیر مسلمانان و در مضیقه قرار دادن کشور‌های اسلامی است.

لاریجانی تصریح کرد: اگر راهبرد آمریکا این است، پاسخ کشور‌های اسلامی نیز باید در همین سطح باشد. نمی‌توان با چند اقدام تاکتیکی پاسخ این اقدامات و دشمنی‌ها را داد بلکه باید کشور‌های اسلامی راهبردی هم‌سنگ و یا قوی‌تر را طراحی کنند.

رئیس مجلس گفت: روشن شده است که برخی کشور‌های اسلامی طرف اسرائیل هستند. از حدود ۷۰ سال پیش درگیری‌هایی در خاورمیانه به خاطر رژیم صهیونیستی به وجود آمد. غالباً این درگیری‌ها با ناکامی همراه بود علاوه بر این ساماندهی طرح‌های صلح هم با ناکامی مواجه بود، چون ردپای بی صداقتی برخی کشور‌های منطقه دیده می‌شد. برخی مانند انور سادات صادق بودند، اما برخی کشور‌ها با اسرائیل همکاری می‌کردند و فریاد حمایت از فلسطین سر می‌دادند. سعودی‌ها با همکاری امارات و بحرین در جهت تسلط اسرائیل بر فلسطین حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر در جنگ سی و سه روزه حزب الله لبنان و اسرائیل، سعودی‌ها به اسرائیل اطلاعات می‌دادند، اما علنی نمی‌کردند، اما امروز با وزرای اطلاعات اسرائیل جلسه علنی می‌گذارندف گفت: اگرچه این اقدام سعودی‌ها اقدامی خائنانه است، اما برای مقابله با توطئه صهیونیست‌ها این شفافیت به نفع فلسطین است که صف کشور‌های منافق جدا شد.

لاریجانی تاکید کرد: کشوری که حاضر است صد‌ها میلیارد دلار اسلحه بخرد و بر سر مردم یمن بریزد در همین امتداد آمادگی دارد پول کثیف برای معامله قرن بدهد تا آقای ترامپ و داماد یهودی اش اسرائیل را بر منطقه مسلط کنند. خجالت آورترین موضع گیری‌ها را در این ایام شاهد بودیم.

لاریجانی اظهارداشت: حکام سعودی به جای اینکه در مقابل سخنان سخیف ترامپ قدری به خود بیایند، خود را حقیرتر نسبت به آمریکا به حساب آوردند و به جای اعتراض به آمریکا، ده‌ها نفر از افراد معترض هموطن خود را گردن زدند. این بردگی سیاسی از آن‌ها یک چهره «حکام کلنگی» ساخته است که فعلاً با پول پخش کردن برای خود حیات سیاسی ساخته اند، اما آبرو ندارند.

وی با اشاره به توانمندی جبهه مقاومت گفت: این توانمندی در دو دهه اخیر چهره منطقه را عوض کرد. در دهه‌های قبل، دولت‌های عربی علیه اسرائیل هم پیمان می‌شدند، اما موفق نبودند، چون این دولت‌ها از نظر صداقت باوفا نبودند، لذا غالباً توفیق نداشتند، اما در دو دهه اخیر جریان مقاومت در منطقه یک جریان عمیق و پرانرژی شده است که خیلی بیشتر از دولت‌ها توانمندی مقاومت در برابر جریان‌های مخرب را دارد. اگر مقاومت توانمند نبود، آیا توانایی شکست اسرائیل را دارد؟

رئیس مجلس با اشاره به سفرش به اروپا در ایام جنگ ۳۳ روزه گفت: یکی از رهبران اروپایی به من گفت با این وضع اولمرت یک جنازه سیاسی است.

وی اظهارداشت: اگر مقاومت در منطقه قوی نبود، ایا این تروریست‌های وحشی داعش در منطقه سرکوب می‌شدند؟ آیا انواع و اقسام تروریست‌ها در سوریه سرکوب می‌شدند؟

لاریجانی اظهارداشت: اگی برخی کشور‌ها از پشت در منطقه به فلسطینیان خنجر بزنند و آمریکایی‌ها هر طرحی بدهند تا زمانی که مقاومت در منطقه قوی است، این طرح‌ها و اقدامات کف روی آب است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قدرت مقاومت امروز از نظر تجهیزات و گستردگی قابل قیاس با چند سال پیش نیست و این امر نکته امیدوارکننده‌ای است. همین امر موجب شده است آن‌ها با ناپختگی طرح مفتضح معامله قرن را بدهند. آمریکایی‌ها می‌گویند ما توافق هسته‌ای را قبول نداریم، لذا از این توافق خارج شدند و تحریم‌های زیادی را علیه ملت ایران وضع کردند. وقتی کاری از پیش نبردند، هر روز سرشان را از پنجره اتاق خوابشان بیرون می‌آورند و می‌گویند ما می‌خواهیم مذاکره کنیم، درباره منطقه، موشک و موضوع هسته ای. مذاکره مجدد در زمینه هسته‌ای چه معنا دارد؟ ضمناً این چه مذاکره‌ای است که شما اول تحریم‌های گسترده را وضع می‌کنید، این نحوه مذاکره امتداد عمل تحریم است.

وی گفت: متأسفانه آنقدر کشور‌های منطقه خود را در برابر این قداره بند‌های سیاسی ضعیف نشان داده اند که این‌ها فکر می‌کنند می‌توانند ملت ایران را به زانو درآورند. ملت ایران یک ملت هوشمند است.

وی گفت: آن‌ها می‌خواهند عامل امنیت منطقه که مقاومت است را سست کنند تا کسی جلودار توطئه‌های آمریکایی اسرائیل نباشد، غافل از اینکه جریان مقاومت یک جریان زاینده و رو به جلو است و هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی این بیداری را بگیرد و هر چه آمریکایی‌ها طرح‌های صلح دهند، جریان مقاومت بیدار‌تر خواهد شد. آمریکایی‌ها علت ناتوانی خود را در منطقه درک نکردند. چرا مزدوران شما در افغانستان و عراق موفق نبودند. اگر عقل داشته باشند به ریشه این کار پی می‌برند که حضور هر چه بیشتر آن‌ها عامل توسعه جریان مقاومت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مورد فلسطین با تجربه‌ای که درباره طرح‌های صلح وجود داشته است دو مساله پیش رو است؛ اول اینکه مثل گذشته آمریکایی‌ها به دنبال طرح‌های سرگرم کننده برای پایمال کردن حقوق فلسطینان باشند که باید در برابر این روش مقاومت کرد. زیرا همه طرح‌های صلح آن‌ها دروغ از آب درآمده است. این هوشیاری سیاسی در منطقه به وجود آمده است که راهی جز مقاومت وجود ندارد.

لاریجانی گفت: مسیر دوم راهی است که مقام معظم رهبری در دو دهه اخیر مطرح کردند که مبتنی بر اسناد بین المللی و تنها راه سیاسی برای حل این بحران است که برگزاری همه‌پرسی است تا آوارگان به فلسطین بازگشته و انتخابات با مشارکت مردم اصلی فلسطین اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان برگزار شود تا نظام سیاسی بر این اساس انتخاب شود و در مورد ساکنان غیربومی این سرزمین‌ها این نظام سیاسی تصمیم بگیرد.

وی تاکید کرد: کشور‌هایی که می‌گویند مبنای حکومت ما دموکراسی است برای مردم فلسطین این راه حل را قبول نمی‌کنند. راه حل سیاسی این مشکل همین است.

لاریجانی تاکید کرد: نتیجه حرف‌های متناقض آمریکایی‌ها که یک روز ملت ایران را تروریسم می‌خوانند و روز دیگر دم از مذاکره و دوستی می‌زنند این است که بزرگی ملت ایران را نشناخته اند. بعد از اعمال تحریم‌ها فکر می‌کردند کاری از پیش می‌برند، اما امروز همه ملت ایران یکصدا هستند که باید بر استقلال اقتصادی خود تکیه کرده و نقاط ضعف خود در بخش اقتصادی را جبران کنند.

وی گفت: مسکن بسیار گران شده و باید برای آن علاج پیدا کرد، زمین باید از قیمت بورس بازی دربیاید. تصمیم بسیار بزرگی گرفته شده که در شهر‌ها و روستا‌ها زمین برای زوج‌هایی که ازدواج می‌کنند با قیمت بسیار پایین در اختیارشان قرار گیرد تا بتوانند صاحب ساختمان شوند بر این اساس باید یک میلیون ساختمان ساخته شود. به جوانان وام تسهیلات مسکن و زمین ارزان داده خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که رهبری تاکید کردند توجه به اقتصاد درونی و از بین بردن خلاء‌ها است. باید به کارآفرینی توجه کرد، نسل جوان ظرفیت بزرگی است. راه حل شکستن تحریم‌ها این است که روی پای خودمان بایستیم مخصوصاً در مورد کالا‌های اساسی که دلال بازی‌هایی که ایجاد شده، راه حل‌هایی طراحی شده که دست دلال‌ها قطع شود و این فشار‌های بیرونی نتواند زمینه ناراحتی برای مردم به وجود آورد.

لاریجانی در پایان گفت: در شرایط فعلی بیش از گذشته انسجام و وحدت درونی اهمیت دارد، موضوع مهم کشور ما مقابله با این جریان آمریکایی است، لذا وحدت درونی امری ضروری و عقلانی است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
آمريکا هيچ غلطي نميتواند بکند
بینام.
۲۳:۰۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
عزیزان.فقط.علم.ودانش..وتولید.وگرداندن.چرخ.زندگی..با.دست.وتلاش.خودمان.و.کارهای.دانش.بنیان..ووامکاناتموجود.خودمان..وتحمل.و.کار.وکار.وتلاش...البته.سختی.دارد...ولی.همت.و.کاربری.ومدیریت.علمی.وتجربی.میخوهد...کس.نخوارد.پشت.من.....جز.ناخن.انگشت.من...همین.الان.شروع.کنید.تا.نسل.ایندهتان.راحت.باشد..تا.دیرنشده..شروع.کنید....زندگی.را.باید.ساخت.خودش..ساخته.نمیشود..از.تو.حرکت..از.خدا.برکت.
حمزه
۱۹:۰۳ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
اقای لاریجانی این شما بودید در مجلس که برجام رو ۲۰دقیقه ای تصویب کردید و دم از مذاکره میزدید. گناه شما بیشتر از تیم مذاکره کننده هست.
عمار
۱۷:۳۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : شکوه و عظمت حضورتان در روز جهانی قدس شریف و مظلوم باعث مباهات و افتخار آزاد اندیشان آزاده سر تا سر جهان و سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص شد و درود و سلام و عرض ادب و احترام به حمت و غیرت و مرام و معرفت انسانی اسلامی قرآنی ایرانی عقلانی و ولایی صاحب الزمانی همه شما امت غیور و رشید دم همتون گرم خداقوت برادران و خواهران دینی و ایمانی قربون قدمها و زبانهای روزه دار طیب و طاهر پاک شما امت سرافراز و قهرمان و پهلوانان و دلاور مردان و زنان و نوجوانان و کودکان امت مستضعفین و متحد و یکپارچه حزب الله جمهوری اسلامی ایران عزیر و قدرتمند و مقتدر و سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص باشکوه و با عظمت و خردمندان فهیم و عدالت گستر که در خرداد ماه گرم و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان کریم به ندای رهبر پیر فرزانه خردمند با بصیرتتان لبک گفتید و پشت دشمنان امت اسلامی قرآنی را خم و شکستید و پوزه و شاخ دیو استکبار و استعمار ابرقدرتهای ظالم و ستمگر و فراعنه برده دار نژادپرستان فاسد و فاسق شرق و غرب عالم را به خاک مذلت و رسوایی و شکستهای پی در پی کشاندید . انشاءالله و به زودی زود شاهد سقوط و سرنگونی استکبار و استعمار جهانی شیطان بزرگ آمریکای غاصب باجگیر شکنجه گر تروریست پرور و شیطان متوسط آل سعود سقوطی خائن جنایتکار و شیطان کوچک صهیونیستهای اشغالگر تروریست کودک کشان مظلوم کش فاسد فاسق دزد اموال مسلمین و خروجشان از سر تا سر تمدن اتحادیه بزرگ و عظیم و باشکوه و مقتدر و قدرتمند و پیشرفته جهان اسلام ناب محمدی ص خواهیم بود .والسلام و صلوات التماس دعا . اللهم عجل لولیک الفرج والعافیت والنصر . لبیک یا رسول الله ص .
علی
۱۵:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
توی دهن امریکا میزنیم .مرگ بر امریکا
مهدی
۱۳:۳۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
آرزوی مذاکره به دلشان خواهد ماند امریکا خبیث
ان شالله