سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گوی ۱۸:۳۰ مطرح شد؛

تزریق نقدینگی و ایجاد زیرساخت مناسب لازمه توسعه صنعت قطعه سازی

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: ظرفیت بالقوه‌ای در کشور برای قطعه سازی وجود دارد که با نقدینگی و ایجاد زیرساخت مناسب می‌توان آن را بالفعل تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آزادی معاون فناوری‌های پیشرفته خودرویی سایپا در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ گفت: شرکت‌های دانش بنیان و برخی دانشگاه‌های صنعتی برای کمک به روند بومی سازی قطعات فراخوان شده اند تا هر پیشنهادی در مورد داخلی سازی قطعات خودرو دارند ارائه دهند و ما آن را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ۲۰۰ شرکت دانش بیان که مرتبط با تولید قطعات خودرویی هستند در کشور شناسایی و دعوت به همکاری شده اند.

وی گفت: محدودیت نقدینگی، کمبود تکنولوژی، خروج برخی شرکت‌های خارجی مشکلاتی را برای قطعه سازی و خودروسازی کشور به وجود آورده است.

آزادی تصریح کرد: با مدیریت منسجم و چتر حمایتی دولت می‌توانیم خیلی از مشکلات قطعه سازی را بر طرف کنیم. برای توسعه این صنعت نیاز به همکاری نهادهای فراتر از صنعت خودرو سازی همچون بانک ها و دانشگاه ها است.

وی اظهار کرد: در نمایشگاه اینوتکس  شرکت خواهیم کرد تا نیازمندی‌های خود را به شرکت‌های شرکت کننده که عمدتاً دانش بنیان هستند؛ ارائه کنیم.

آزادی افزود: برنامه ما اینست که شرکت‌های که دانش ساخت قطعه را دارند در روند تولید خودرو دخیل باشند.

وی گفت: برخی قطعات که ساخت آن‌ها پیچیدگی ویژه‌ای دارد باید در برنامه بلند مدت لحاظ شوند و ابتدا زیرساخت های تولید آن فراهم شود.


بیشتر بخوانید: راهکار‌های اجرایی برای جبران کمبود قطعات خودرو/ تمرکز بر عمق ساخت داخل صنعت قطعه



در ادامه بیگلو  دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو تصریح کرد: ظرفیت بالقوه‌ای در کشور برای قطعه سازی وجود دارد که با نقدینگی و ایجاد زیرساخت مناسب می‌توان آن را بالفعل تبدیل کرد.

وی تاکید کرد: بالفعل شدن ظرفیت بالقوه در قطعه سازی نیاز به سرمایه گذاری دارد. باید در این بخش قیمت ها را سرکوب نکنند تا تولیدکنندگان بتواند تولید سود کنند و این صنعت توسعه یابد.

وی ادامه داد کمتر از ۱۰ درصد مشکلات ما خارجی است و بیشتر مشکلات خودرویی را می‌توان در داخل حل کرد.

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو با بیان اینکه قطعه سازان از بانک مرکزی گلایه دارند، گفت: در مصوبه‌ای پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به تصویب رسیده بود، اما ۴ هزار میلیارد تومان‌تسهیلات پرداخت شد.

بیگلو افزود: کمبود نقدینگی در سطح خودروسازی و قطعه سازی از مشکلات اساسی است که باید به آن توجه شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: صنعت قطعه آینه تمام نمای صنعت کشور محسوب می شود و توسعه این بخش نیازمند رشد  و هماهنگی بخش های مختلف تولیدی کشور است.

انتهای پیام/

صنعت قطعه آینه تمام نمای صنعت کشور

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.