سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صد هزار فرصت شغلی در انتظار افراد ماهر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: یکصد هزار فرصت شغلی در این استان شناسایی شده که اگر نیروی کار ماهر وجود داشته باشد امکان اشتغالزایی بالایی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا جهانگیری گفت: یکصد هزار فرصت اشتغال حدود ۶۰ دسته شغلی مانند صنایع شیمیایی، گردشگری، انرژی‌های پاک و ... را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح اتم (اجرای آموزش‌های مهارتی توسعه گرا مشارکت محور) در استان کرمان بیان کرد: این طرح با همکاری بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و امکانات و اعتبارات موجود سازمان فنی و حرفه‌ای از سال گذشته اجرا شده است.

وی اظهار داشت: در طرح اتم نیازسنجی گسترده‌ای بر اساس امکانات و نیاز‌های آموزشی و فرصت‌های شغلی در هر شهرستان انجام پذیرفته است تا نیاز واقعی بازار کار مشخص شود.

جهانگیری افزود: نیاز‌های فعلی اشتغال از طریق موسسات بخش خصوصی و کاریابی، فرمانداری‌ها تامین می‌شود و در آینده نیز با استفاده از برنامه‌های توسعه ای، طرح‌های مشترکی مانند طرح تکاپو و پتانسیل‌های منطقه‌ای درصدد جذب متقاضیان بازار کار هستیم.

وی با بیان اینکه بانک علمی از نیاز‌های بازار کار در استان تهیه شده است تاکید کرد: طرح اتم از سه روش مراکز ثابت دولتی، بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی معین مناطق اجرا می‌شود.

وی گفت: منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح از محل اعتبارات مشارکت کنندگان (طبق مدل) و به منظور استفاده از امکانات و زیرساخت‌های جمعی موجود و پرداخت هزینه‌های آموزشی خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین به منظور حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین از طریق اعتبارات صندوق کارآفرینی امید و سایر بانک‌ها نیز تسهیلات لازمه به متقاضیان گروه هدف تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: سال گذشته قرارداد‌های آموزشی فراوانی با بنگاه‌های اقتصادی استان منعقد کردیم که رتبه اول درآمد آموزشی درکشور را کسب کردیم.

وی گفت: ضعف زیر ساخت‌های اقتصادی، مشکلات واحد‌های تولیدی، ضعف و ناکارآمد بودن سیستم آموزش در مراکز آموزش عالی استان و وجود نواقص در بحث آموزش‌های مهارتی باعث شده است که نیروی ماهر متناسب با بازار کار در استان اندکی باشد.

انتهای پیام/ح

فرصت های شغلی برای مهارت جویان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.