سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی سامانه خود اظهاری ثبت فشار خون در خراسان‌شمالی

همزمان با اجرای پویش ملی کنترل فشار خون، سامانه خود اظهاری ثبت فشار خون در خراسان شمالی راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،دکتر سید احمد هاشمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: همه افراد بالای ۳۰ سال می‌توانند با سنجش دقیق فشارخون خود اطلاعات را در سامانه http://salamat.gov.ir ثبت کنند.
هاشمی افزود: برای ثبت فشارخون کافی است افراد به نشانی این سامانه مراجعه کنند و پس از مطالعه راهنمای تکمیل پرسشنامه و راهنمای اندازه گیری فشار خون و نیز ثبت کد ملی و تاریخ تولد خود وارد سامانه شده و نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده و همچنین ثبت اندازه فشارخون خود و یا نزدیکانشان اقدام کنند.
وی با بیان اینکه از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه مرحله نخست پویش بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در این مرحله اطلاع رسانی در خصوص فشارخون و نحوه کنترل آن آغاز شده و تا هفدهم خرداد ماه ادامه دارد.
وی تصریح کرد: مرحله دوم پویش بسیج ملی کنترل فشار خون مبنی بر غربالگری و سنجش فشار خون افراد به صورت حضوری از مورخه هفدهم خردادماه تا پانزدهم تیرماه است.
هاشمی اضافه کرد: با توجه به اینکه روزه داری وضعیت فشار خون را تحت تاثیر قرار می‌دهد، مرحله غربالگری و سنجش بعد از عید فطر آغاز می‌شود.

وی توصیه کرد: برای سنجش دقیق میزان فشارخون افراد به مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه‌های تعیین شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه یادآور شد: در صورت فشار خون بالا پیامکی با توصیه به مراجعه به پزشک جهت پیگیری فشارخون بالا و درمان آن و راه‌های کنترل فشارخون به فرد ارسال می‌شود.
دکتر هاشمی افزود: جامعه هدف پویش ملی کنترل فشار خون، افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی، هستند.
انتهای پیام / م


راه‌اندازی سامانه خود اظهاری ثبت فشار خون در خراسان‌شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.