سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با ملخ صحرایی بر مزارع سیستان وبلوچستان انجام شد

مبارزه با ملخ صحرایی در سطح افزون بر ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:مبارزه با ملخ صحرایی در این استان از اسفند سال گذشته تاکنون به افزون بر ۱۰۰ هزار و ۷۰۷ هکتار رسید.

غلام حیدر زورقی  اظهار داشت: مبارزه با ملخ صحرایی اولویت نخست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود، زیرا این استان در رتبه نخست هجوم این آفت در کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ۵۶ هزار و ۱۸۰ هکتار سطح سمپاشی شده مراتع جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ صحرایی بالدار و ۵۱ هزار و ۵۲۰ هکتار به پوره (نوزاد ملخ) اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اینکه ملخ‌ها بیشتر در شب ساکن بوده و پرواز کمتری دارند، به همین دلیل مبارزه با این آفت در استان شبانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ملخ‌های مهاجم تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند افزود: این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه‎ روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

زورقی اظهار داشت: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان با ۲۵ هزار و ۴۵۰ هکتار و ۲۴ هزار و ۲۰ هکتار به ترتیب به کنارک و دلگان در جنوب استان اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون موردی از هجوم ملخ صحرایی به مزارع کشاورزی سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

انتهای پیام/گ

مبارزه با ملخ صحرایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.