سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۶ برابری سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان زنجان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی زنجان از افزایش ۶ برابری سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان زنجان خبر داد.

بهنام اوجاقلو مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سطح زیر کشت گیاهان دارویی طی سال گذشته در استان را ۲۸۰ هکتار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر کشت­های بهاره در اوایل سال جاری سطح زیر کشت این گیاهان در استان را به بیش از ۴۵۰ هکتار رسانده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان کشت نشایی، این سطح امسال به بیش از ۵۰۰ هکتار افزایش یابد.

اوجاقلو با اشاره به اینکه بیش‌ترین سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان زنجان به ترتیب به زیره­سبز، گل محمدی و رازیانه مربوط می‌شود، بیان داشت: شهرستان‌های ابهر، زنجان، سلطانیه و خدابنده، از شهرستان‌های پیشرو در زمینه کشت و تولید گیاهان دارویی در استان هستند.

وی از برنامه ­های در دست اقدام سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی را طرح ۵۰۰ هکتاری توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار شهرستان ماهنشان عنوان کرد و افزود: این طرح که در سفر اخیر مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی به استان به تصویب رسید از سال جاری شروع و به منظور پیشبرد اهداف آن تسهیلات کم­بهره و کمک­های یارانه­ای پیش­بینی شده است.

اوجاقلو خاطرنشان کرد: سال ۹۵ سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان زنجان ۷۵ هکتار بوده است که امسال با ۶ برابر افزایش، این سطح به ۵۰۰ هکتار می‌رسد.

انتهای پیام/ن
 

افزایش کاشت گیاهان دارویی در زنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.