سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۶۰ درصدی صادرات کالا در خراسان رضوی

کالا‌های صادر شده از گمرکات و بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی در ۲ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  امید جهانخواه ناظر گمرکات خراسان رضوی با بیان اینکه میزان کالا‌های صادر شده افزایش حجم داشته، گفت: اما ارزش این کالا‌ها ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در ۲ ماه نخست امسال ۶۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۲۸۱ میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان صادر شد که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۴۱۸ هزار تن به ارزش ۳۵۳ میلیون دلار بود.

وی اظهار کرد: از کل ارزش صادرات غیرنفتی در ۲ ماه امسال، چهار میلیون و ۸۰۶ هزار دلار از محل تجارت چمدانی و ۱۰ میلیون و ۳۹۱ هزار دلار از محل بازارچه‌های مرزی باجگیران و دوغارون انجام گرفت.

وی عمده کالا‌های صادراتی از خراسان رضوی در این مدت را زعفران، فرآورده‌های نفتی و روغن‌های معدنی قیری ذکر کرد و گفت: در این مدت افغانستان، عراق، ترکمنستان و امارات متحده عربی بیشترین حجم کالا‌های صادراتی استان را داشتند.

جهانخواه افزود: در مدت یاد شده ۵۹ هزار تن کالا به ارزش ۶۱ میلیون دلار از طریق گمرکات خراسان رضوی وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۵ درصد و از نظر ارزش ۱۹ درصد کاهش داشت.

وی اظهار داشت: در ۲ ماه نخست پارسال ۶۹ هزار تن کالا به ارزش ۷۶ میلیون دلار وارد این استان شد.

وی پنبه، کلرورپتاسیم، ابریشم خام و لوبیا چیتی را بیشترین کالا‌های وارداتی به خراسان رضوی طی این مدت ذکر کرد و گفت: بیشتر کالا‌های وارداتی استان از کشور‌های ازبکستان، ترکیه، امارات متحده عربی و آلمان بوده است.

جهانخواه افزود: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات، تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی طی دو ماه سال جاری مثبت و معادل ۲۲۰ میلیون دلار بود.

وی اظهار داشت: در این مدت ۴۵۰ هزار و ۴۸۴ نفر از طریق گمرکات مرزی استان و فرودگاه مشهد تردد داشتند که از این تعداد ۲۲۶ هزار و ۴۴۳ نفر وارد کشور شده و ۲۲۴ هزار و ۴۱ نفر از کشور خارج شدند.

خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون و مشهد و ۲ بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.
 
انتهای پیام//ف.ح

 

عمده کالاهای صادراتی از خراسان رضوی زعفران، فرآورده‌های نفتی و روغن‌های معدنی قیری است

برچسب ها: صادرات ، واردات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.