سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۴۰۰ درصدی پرورش کرم ابریشم در شهرستان نیشابور

به دلیل هزینه پایین، قیمت مناسب و شرایط خوب آب و هوایی، پرورش کرم ابریشم در شهرستان نیشابور رشد ۴۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علی فرهمند معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: دوره نوغانداری ۴۵ روز است که با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و متعدد در شهرستان امکان پرورش آن مهیاست.

وی افزود: در سال جاری زراعی اداره تولیدات دامی جهادکشاورزی شهرستان با همکاری اداره توسعه نوغانداری مدیریت طیور سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی و شبکه دامپزشکی نیشابور تعداد ۶ مورد کارگاه و کلاس آموزشی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، کانون بسیج مهندسین کشاورزی، جهاد دانشگاهی و اداره بهزیستی نیشابور و با حضور ۳۵۰ نفر از علاقه‌مندان به این حرفه در شهرستان برگزار شده است.

مدیر جهادکشاورزی نیشابور بیان کرد: با ضدعفونی رایگان جایگاه‌های پرورش نوغان و انتقال و توزیع ۱۳۰ جعبه تخم و لارو نوغان بین متقاضیان کار نوغانداری آغاز که پیش بینی می‌شود میزان ۵۰۰۰ کیلوگرم پیله ابریشم در شهرستان تولید می شود.

فرهمندراد با ابراز اینکه هزینه بسیار پایین این شغل و قیمت مناسب پیله کرم ابریشم و شرایط مناسب آب و هوایی سبب افزایش رشد ۴۰۰ درصدی این حرفه در شهرستان نیشابور شده، افزود: از هر جعبه نوغان ۴۰ تا ۵۰ کیلوگرم پیله‌تر ابریشم تولید می‌شود که حدود ۳۰ میلیون ریال درآمد زایی در مدت ۴۵ روز را دارد.
 
وی ادامه داد: محصول ابریشم در صنایع قالی بافی، نساجی، پزشکی و نظامی کاربرد داشته و همچنین تولید ارزآوری مناسبی نیز بهمراه دارد.
 
انتهای پیام//س. ح

 

رشد پرورش کرم ابریشم در نیشابور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.