سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصرار رئیس‌جمهور آمریکا بر بی‌گناهی‌اش در تمامی زمینه‌ها

واکنش ترامپ به اظهارات شب گذشته «رابرت مولر»

رئیس‌جمهور آمریکا طبق عادت همیشگی خود سعی کرد از اظهارات «رابرت مولر» به نفع خود استفاده کند و به این موضوع در توئیتر واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش خود به صحبت‌های رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در حساب توییتری خود نوشت: هیچ چیز فرقی نکرده، شواهد کافی وجود نداشته و بنابراین در کشور ما یک فرد بیگناه است. پرونده بسته شده است. متشکرم.

شب گذشته رابرت مولر، بازپرس ویژه پرونده (ادعایی) مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا از سمت خود در وزارت دادگستری استعفا کرد.

مولر که در کنفرانسی خبری صحبت می‌کرد، گفت: از سمت خود در وزارت دادگستری استعفا می‌کنم و به فعالیت در بخش خصوصی باز می‌گردم.

مولر افزود: تا زمانی که دونالد ترامپ در منصب ریاست جمهوری است نمی‌توانیم وی را متهم به ارتکاب جرم کنیم. اگر اطمینان حاصل می‌کردیم که رئیس‌جمهور مرتکب جرم نشده است آن را اعلام می‌کردیم.

شایان ذکر است، در گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه دادگستری آمریکا آمده شواهدی دال بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس یافت نشده است. با این حال در این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای، مولر یادآور شد که او نمی‌تواند مشخصا درباره ارتکاب موارد کارشکنی بر سر اجرای عدالت تصمیم گرفته و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار کرده است. همچنین در گزارش مولر یادآوری شده است که کنگره این اختیار را دارد که تحقیقاتی را در خصوص موضوع «کارشکنی قانونی» صورت دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.