سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن مطرح کرد؛

۱۰۸۰ هکتار زمین دولتی آماده اجرای طرح‌های مشارکتی رونق تولید مسکن

نبیان گفت: ۱۰۸۰ هکتار زمین به احداث پروژه‌های آماده‌سازی زمین، انبوه‌سازی و خدماتی با مشارکت بخش خصوصی اختصاص یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، نبیان با اشاره به ابلاغ اخیر وزیر راه و شهرسازی از آمادگی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در اختصاص زمین به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید مسکن خبر داد و افزود: حدود یک میلیون و پانصد هزار هکتار زمین در سراسر کشور تحت اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد که با شناسایی و برنامه ریزی‌های ابتدایی مقرر شده ۱۰۸۰ هکتار این زمین‌ها به زودی برای ساخت و ساز در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گیرد.

وی ۶۰ درصد هزینه تمام شده مسکن را مربوط به ارزش زمین دانست و ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات مسکن مردم کشور را حل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبتهایش از آغاز عملیاتی شدن طرح اقدام ملی در کشور خبر داد و گفت: بر اساس این طرح ظرف دو سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور ساخته خواهد شد.


بیشتر بخوانید: افزایش ۶۵ درصدی تسهیلات ساخت مسکن/ برنامه ای برای افزایش وام خرید مسکن نداریم


اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال ۹۸ در کشور نیز از دیگر مواردی بود که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بر آن تاکید کرد و افزود: با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی تا کنون پرونده مسکن مهر در ۵ استان بسته شده و امیدواریم تا پایان سال در سایر استان‌ها نیز شاهد اتمام پروژه‌های مسکن مهر به جز پروژه‌هایی که مشکلات حقوقی دارند باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها دستور داد که با اهتمام ویژه و با محوریت سازمان ملی زمین و مسکن حداکثر توان و تلاش خویش را برای احداث پروژه‌های آماده‌سازی زمین، انبوه‌سازی و خدماتی با مشارکت بخش خصوصی به کار گیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.