سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی مسائل و مشکلات عدم فعال سازی کارخانه الیاف شیشه در شهرستان مرند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و و رییس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با حضور در پروزه الیاف شیشه در شهرک زمهریر شهرستان مرند از نزدیک مسائل و مشکلات عدم فعال سازی آن را بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عالی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و و رییس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، گفت: به دستور رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و پیگیری‌های نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی مبنی بر فعال سازی سریع این پروژه در مرند حاضر شدیم.

وی افزود: اکثر مکاتبات اداری در سطح کشور و استان انجام شده و امید است تا دوسال آینده پروژه الیاف شیشه مرند که تنهاترین نوع کارخانهالیاف شیشه کشور است در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: در حال حاضر دو کشور امریکا و چین دارای تکنولوژی راه اندازی این پروژه در سطح جهان هستند و یکی از مزایای اصلی این پروژه احداث بیش از ۳۰ کارگاه تولیدی در کنار این پروژه است.

حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید از امضاء قرارداد مابین کشور ایران و کشور چین برای خرید تجهیزات در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

وی گفت: پروژه الیاف شیشه یکی از ۳۰ پروژه تعریف شده در برنامه پنجم توسعه کشور است که در پنجم خرداد ماه سال جاری در جلسه کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد مبلغ بیش از دو هزار میلیارد تومان جهت خرید این تکنولوژی از کشور چین به تصویب رسیده است.

وی افزود: امید است تا یک ماه آینده توافق نامه سه جانبه با کشور چین جهت انتقال این تکنولوژی به کشور صورت پذیرد و مقدمات فعال سازی آن بعد از گذشت سال‌ها انجام گیرد.

انتهای پیام/

پروژه الیاف شیشه یکی از ۳۰ پروژه تعریف شده در برنامه پنجم توسعه کشور است

برچسب ها: صنعت ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.