سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنش‌های آبی در برخی روستا‌های خوزستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: شهر‌های شمال شرق و روستا‌های استان دچار تنش آبی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: مردم در زمان خشکسالی با مشکل آب مواجه بودند، شایسته نیست در زمان‌تر سالی نیز با همین مشکل روبه رو باشند در حالیکه ورودی آب به سد‌ها نسبت به سال گذشته با ۳۶۷ درصد افزایش مواجه بوده است.

وی افزود: عمده مشکلات ما در آب به بحث زیر ساخت‌ها باز می‌گردد و در خصوص برق نیز با توجه به افزایش دما و فرسودگی شبکه‌ها و خطوط توزیع برق با مشکلاتی مواجه هستیم.

حاجی زاده تصریح کرد: در این شورا بسیاری از مسائل مربوط به شرکت‌های آب، برق و فاضلاب و حتی مشکلات بین بخشی آن‌ها و همچنین مسائل شهرستان ها، بخش‌ها و روستا‌ها با حضور مدیران و فرمانداران و مسئولان مربوطه حل و فصل خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته با ۳۶۷ درصد افزایش ورودی آب به سد‌ها مواجه بودیم و از ابتدای مهر ماه سال ۹۷ تا کنون ۴۲ میلیارد متر مکعب آب وارد سد‌ها شده و با این شرایط مشکل کمیود آب در خوزستان پذیرفتنی نیست.

این مقام مسئول اظهار داشت: باید بپذیریم که آب و فاضلاب روستایی مشکل دارد و باید برای حل این مشکل تلاش کرد و روستائیان آب‌ها را پرداخت نمی‌کنند و بدین سبب آب و فاضلاب روستایی نیز نمی‌تواند حقوق آبداران را پرداخت کند اگر این مشکل را مدیریت نکنیم، آب و فاضلاب روستایی با بحران مواجه خواهد شد.

حاجی زاده گفت: شایسته نیست مردم آب بی کیفیت مصرف کنند و شهر‌های شمال شرق و روستا‌های استان دچار تنش آبی هستند؛ همچنین زیرساخت‌های آبرسانی به مناطق سیل زده نیز باید هرچه سریع تر بازسازی شوند تا آب با کیفیت مطلوب به دست مردم برسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: آب و فاضلاب روستایی ضعیف است و باید به آن کمک شود تا آب شرب مردم تامین شود البته مدیریت توزیع آب روستا‌ها بسیار مهم است و باید مدیریت شود و در خشکسالی، احشام از آب شرب استفاده می‌کردند، ولی اکنون که روخانه ها، تالاب‌ها و اطراف پر از آب است روستاییان می‌توانند از ظرفیت این آب‌های آزاد برای سیراب کردن احشام خود استفاده کنند.

وی افزود: 2 تانکر ثابت و یک تانکر سیار برای تامین آب شهرک رامین در این منطقه مستقر شوند تا سازمان آب و فاضلاب استان مشکل را مرتفع سازد.

استفاده از اب سد ها برای کشت تایستانه

حاجی زاده ادامه داد: طبق دستور استاندار برای عدم محدودیت در کشت تابستانه در همه حوزه‌ها و طبق پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر نرمال بودن سال جاری از نظر بارندگی، باید آب مورد نیاز مردم برای کشت از ذخیره سد‌ها تامین شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در پایان با تاکید بر لایروبی کانال‌ها و احداث کانال‌های فرعی به وسیله سازمان جهاد کشاورزی، گفت: بعد از سال‌ها خشکسالی باید مردم بتوانند در این شرایط‌ تر سالی کشت خوبی داشته باشند و مدیران پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا مشکلات پیش رو مرتفع گردد.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.