سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: متهم کردن روسیه به روندی رایج تبدیل شده است

وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به رسوایی اخیر در اتریش گفت این که در هر موضوعی روسیه را متهم کنند تبدیل به مد شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به رسوایی مالی اخیر دولت اتریش و متهم کردن روسیه در این باره گفت متهم ساختن روسیه در هر موضوعی به مد تبدیل شده است.

لاوروف در یک کنفرانس خبری در این خصوص گفت «فکر می‌کنم از روسی صحبت کردن دانشجوی بوسنیایی همه کس همه چیز را متوجه شدند. روسیه‌هراسی به روند رایج امروز تبدیل شده است؛ زیرا شما می‌توانید منفعت‌هایی از برادران بزرگتر دریافت کنید و روسیه را مطابق اصلی که یک بار ترزا می‌ بدان اشاره کرد در هر چیزی متهم کنید، اصل به احتمال زیاد. این امروز بسیار مد شده است».

ویدئویی که به صورت مخفیانه در سال ۲۰۱۷ با دوربین مخفی گرفته شده بود و دو هفته پیش توسط نشریه «اشپیگل» و روزنامه «زوددویچه سایتونگ» منتشر شد هاینتس کریستیان اشتراخه، رهبر حزب راست افراطی آزادی اتریش را نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ چند ماه قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی به دیدار یک تاجر زن روس رفته و در این دیدار به او پیشنهاد معاملات و قرارداد‌های تجاری پرمنفعت را در ازای کمک این تبعه روس به پیروزی او و حزبش در انتخابات می‌دهد.

به گزارش «دویچه وله»، این زن به اشتراخه می‌گوید قصد دارد پول‌هایی را که می‌تواند سیاه باشد، در اتریش سرمایه‌گذاری کند و اشتراخه نیز بدون اینکه به «سیاه» بودن این پول‌ها توجهی نشان دهد از وی می‌خواهد تا به حزب آزادی برای پیروزی در انتخابات آتی کمک کند.

پیشتر در پی این رسوایی، وزرای کابینه کورتس از حزب آزادی بجز وزیر خارجه این کشور به طور دسته جمعی در ۲۰ می‌ از سمت خود استعفا دادند و پارلمان این کشور نیز رای اعتماد خود را از سباستین کورتس پس گرفت و او را از صدراعظمی برکنار کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.