سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی حریق با استفاده از پهباد در سطح جنگل‌های فارس

نقاط دچار آتش سوزی شده در سطح جنگل‌های استان فارس با استفاده از پهباد شناسایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منتصری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: استفاده از سیستم‌های نوین پایش از جمله استفاده از پهپاد‌ها برای شناسایی نقاطی که در آن‌ها حریق حادث شده و در راستای مدیریت زمانی اطفا و کاهش سطح حریق اراضی جنگلی ضروری است.

وی اظهارداشت: در صورت بروز آتش سوزی در سطح جنگل‌ها، استفاده از پهپاد به عنوان بهترین و کاربردی‌ترین ابزار شناسایی کانون‌های گسترش آتش و مقابله و کنترل آن در نقاط کوهستانی و صعب العبور می تواند نقش موثری ایفا کند.

منتصری تصریح کرد: از ویژگی‌های بارز استفاده از تکنولوژی پهپادی امکان هدایت سریع نیرو‌های اطفای حریق به نقاط دور، کنترل صحنه آتش و فرماندهی عملیات اطفای حریق‌های گسترده و کسب اطلاعات دقیق و لحظه به لحظه از وسعت و موقعیت حریق و واکنش فوری نیرو‌ها در صحنه عملیات است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به توان و تجهیزات عملیاتی اکیپ پهپاد اطفای حریق در مواقع بروز آتش سوزی در سطح اراضی جنگلی و مرتعی استان اظهار داشت: در حال حاضر نقاط بحرانی و حساس در برخی شهرستان‌های بحرانی برای آشنایی قبلی با منطقه و بررسی میزان ارتفاع موجود جهت پرواز مورد بازدید و شناسایی کارشناسان پهپاد قرار گرفته تا در صورت بروز حادثه بتوان از توان و امداد هوایی این مجموعه استفاده کرد.

منتصری با اشاره به استفاده از پهپاد در تمامی عملیات‌های اطفاء حریق بویژه در زمان بروز آتش سوزی‌های گسترده در سطح جنگل‌های استان افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته با مدیریت پهپاد‌های استان این گروه‌ها آمادگی خود را جهت همکاری و مساعدت با ادارات منابع طبیعی جهت کنترل و رصد عملیات اطفاء حریق اعلام کرده اند.

عرصه‌های منابع طبیعی استان فارس بیش از ١٠ میلیون هکتار است که از این میزان ۷ و ۳ دهم میلیون هکتار مرتع و بالغ بر ۲و ۲ دهم میلیون هکتار آن عرصه‌های جنگلی باگونه‌های ارزشمند بنه، بلوط، ارژن، بادام کوهی و کنار است.
انتهای پیام/م

شناسایی محل آتش سوزی با استفاده از پهپاد

برچسب ها: منابع طبیعی ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.