سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای زکات بردسکن؛

پارسال ۲۲۰ میلیون زکات و کفاره جمع آوری شد

دبیر شورای زکات بردسکن گفت: پارسال مردم ۲۲۰ میلیون تومان زکات و کفاره خود را به دبیرخانه شورای زکات این شهرستان پرداخت کرده اند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید کاظم حسینی دبیر شورای زکات بردسکن در جلسه شورای زکات این شهرستان گفت: تعهد زکات شهرستان بردسکن در سال قبل ۹۷۰ میلون تومان بود که این مهم ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرد که ۶۷ درصد از زکات جمع آوری شده در امور معیشت نیازمندان و ۳۳ درصد در پروژه‌های عمرانی و مسکن خانواده‌های نیازمند هزینه شد.

وی با بیان اینکه در ۳۰ روستای شهرستان بردسکن شورای فرعی زکات تشکیل شده است ادامه داد: زکات جمع آوری شده از هر روستایی در همان روستا صرف کمک به نیازمندان می‌شود.
 
دبیر شورای زکات بردسکن گفت: طبق قانون زکات مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۰ متولی جمع آوری زکات و هزینه کرد آن برعهده دبیرخانه شورای زکات  گذاشته شده است.
 
حسینی تعهد زکات شهرستان بردسکن در سال جاری را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۲ میلیون تومان این تعهد محقق شده است و امید است با توجه به شروع فصل برداشت غلات و با مشارکت خوب خیرین و زکات دهندگان همچون سنوات قبل تعهد شهرستان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کند.
 
وی تصریح کرد: در روز عید فطر صندوق‌هایی استقرار پیدا خواهند کرد که برچسب مجوز بر روی آن‌ها زده شده باشد در غیر این صورت نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام خواهد کرد.
 

از موازی کاری در جمع آوری زکات فطریه پرهیز شود

 
حجت الاسلام امینی امام جمعه بردسکن بر ساماندهی صندوق‌های جمع آوری زکات فطریه تاکید کرد و گفت: بهزیستی و موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها باید براساس چارچوب قانون زکات عمل کنند و از هر گونه موازی کاری در بحث جمع آوری زکات فطریه پرهیز شود.
 
وی ادامه داد: امسال برای اولین بار با تصمیماتی که اتخاذ شد، نماز باشکوه عید سعید فطر در محل امامزاده سید طاهر حسینی شهر بردسکن برگزار می‌شود که اداره اوقاف و امور خیریه دراین رابطه می‌طلبد تدابیر لازم را اتخاذ کند.
 
انتهای پیام//ف.س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.