سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات رایزنی‌های پیشروی نخست‌وزیر عراق در سفر به تهران و واشنگتن

یک منبع پارلمانی در خصوص جزئیات و مهمترین مسائلی که قرار است در سفر عادل عبدالمهدی به ایران و آمریکا مورد بررسی قرار گیرد، سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری عراقی واع، یک منبع پارلمانی، امروز چهارشنبه در سخنانی از مهمترین مباحثی که قرار است در جریان سفر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق به واشنگتن و تهران مورد بررسی قرار گیرد، سخن گفت.

این منبع در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری واع تصریح کرد: سفر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر به ایران و آمریکا بلافاصله پس از تعطیلات عید فطر صورت خواهد گرفت. در این سفر پرونده‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی متعددی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و انتظار می‌رود رابطه‌ای با ثبات و روشن با آمریکایی ها، خصوصا در ارتباط با حضور نظامی آمریکا در عراق تبیین شود.

این منبع پارلمانی در ادامه افزود: عراق بزودی معافیت از تحریم‌های آمریکا برای حداقل ۹۰ روز دیگر را که قابل تمدید است دریافت خواهد کرد و رفتن عبدالمهدی و هیئت وزارتی وی به ایران و سپس آمریکا، تنها یک پیام خواهد داشت و آن دور نگهداشتن عراق از تنش کنونی است و اینکه اعطای این استثنا، با وضعیت امنیتی و سیاسی شکننده این کشور مرتبط است.

گفتنی است روز گذشته عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق از سفری قریب الوقوع به واشنگتن و تهران به منظور بررسی اوضاع منطقه خبر داده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.