سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرا طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی بزرگسالان مناطق عشایری

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی بزرگسالان مناطق عشایری امسال اجرا می‌شود.

 به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : فراهم‌نمودن بستر‌های لازم و آموزش بی‌سوادان جامعه عشایری برای نیل به توسعه اقتصادی، اجتماعی و بهبود شرایط زندگی آن‌ها امری ضروری است.

وی گفت : در همین راستا و در اجرایی‌نمودن طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی بزرگسالان در مناطق عشایری سطح استان با استفاده از ظرفیت‌های بهینه شورای پشتیبانی و اداره کل امور عشایر، شاهد توانمندی، تعمیق سواد و بهبود کیفیت جامعه مولد و تلاشگر در سالی که مزین به رونق تولید است خواهیم بود.

وی اظهار داشت: اجرای طرح ویژه سوادآموزی و تعمیق سواد در مناطق عشایری برای آگاه‌سازی جامعه هدف از مسائل دینی، اخلاقی، بهداشتی، خواندن و نوشتن، روخوانی قرآن کریم و آموزش مهارت‌های اساسی زندگی و مهارت‌های اجتماعی و تحکیم و تعمیق سواد در این حیطه، لازم و ضروری است تا ضمن حفظ میراث کهن فرهنگی، توانمندسازی و بهبود سطح زندگی عشایر حاصل گردد.

وی ادامه داد: معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، ضمن پیگیری اهداف کمی در قالب زیرپوشش قرار دادن افراد بی‌سواد و کم‌سواد با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مشارکت‌پذیر، اهداف کیفی طرح از جمله بالابردن سطح آگاهی و کمک به تقویت دانش مورد نیاز مخاطبان، کمک به تربیت نیروی انسانی ماهر همگام با سیاست‌های خودکفایی و پیشبرد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ایجاد توانایی لازم در سوادآموزان عشایر برای کسب مهارت‌ها و سواد پایه، افزایش مشارکت آنان در فعالیت‌های فردی و اجتماعی و نهایتاً بسترسازی مناسب جهت شتاب‌بخشی و ارتقای شاخص باسوادی در جامعه عشایر را پیگیری می‌کنند.

 مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه نیز گفت: چشم‌انداز طرح، ارتقای فرهنگ عمومی و توانمندسازی جامعه عشایری و به صفر رساندن بی‌سوادی در این قشر زحمتکش و مولد است که با هماهنگی دستگاه‌های همکار طرح از جمله سازمان آموزش و تحقیقات کشاورزی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل آموزش و پرورش، بخصوص برنامه‌ریزی خاص معاونت سوادآموزی استان محقق می‌شود.

بهزاد محمدی ادامه داد: با توجه به تاثیرات منفی بی‌سوادی در جامعه عشایر که منجر به ایجاد تنش‌های فرهنگی و اجتماعی و مشکلات عدیده دیگر خواهد شد، با اجرای طرح جامع ارتقای سطح دانش و سواد توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی در میان عشایر، خدمات مورد نیاز در بخش فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، بهداشتی و ترویج برای بالابردن سطح آگاهی عمومی موثر خواهد بود.

وی در پایان گفت: از تمام پتانسیل‌های موجود اداره کل امور عشایر استان، شهرستان‌ها و مناطق، جهت تحقق اهداف طرح مذکور استفاده خواهیم کرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: با عنایت به اینکه سوادآموزی یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، در همین راستا بنا بر وظیفه ذاتی، تمامی مساعی خویش را به‌کار خواهیم گرفت تا نسبت به تحقق عدالت آموزشی و رشد آگاهی و دانش اجتماعی و فرهنگی در جامعه عشایر مبادرت ورزیم.

هرمز نوروزی‌فرد اظهار امیدواری کرد: مراحل اجرای طرح از جمله ظرفیت‌سنجی و شناسایی قابلیت‌های استان، پالایش اسمی بی‌سوادان، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، شناسایی و آموزش آموزش‌دهندگان، تامین امکانات و تجهیزات، تشکیل دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و توجیهی برای مجریان، ناظران آموزشی و انجام ارزشیابی پایانی و نظارت و ارزیابی بر فرایند اجرا با تمرکز حوزه معاونت سوادآموزی و حمایت‌های خاص و همه‌جانبه اداره کل امور عشایر جهت وصول به اهداف موردنظر انجام شود .

 

 

انتهای پیام/د

فراهم‌نمودن بستر‌های لازم و آموزش بی‌سوادان جامعه عشایری برای نیل به توسعه

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.