سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسوشیتدپرس گزارش داد؛

ترامپ و بایدن فکر می‌کنند رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۰ یک مسابقه دو نفره است

حامیان و مخالفان رئیس‌جمهور آمریکا معتقدند انتقادات شدید دونالد ترامپ از جو بایدن موجب موفقیت بایدن در انتخابات آینده خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، دموکرات‌ها نامزد خود را تا یک سال دیگر انتخاب نخواهند کرد، اما دونالدترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۰ یک مسابقه دو نفره است.

بایدن تقریبا ۲۳ رقیب دموکرات خود را نادیده گرفته و بر ترامپ به خصوص سخنان نژادپرستانه‌اش به شدت متمرکز شده است. اما تمرکز اخیر ترامپ بر بایدن موجب تعجب متحدان و منتقدانش شده است، کسانی که معتقدند این رئیس جمهور جمهوری خواه به صورت غیر عمدی موجب موفقیت و پیشرفت فردی می‌شود که تقریبا یک ماه بیشتر نیست که برای انتخابات نامزد شده است.

مشاوران ترامپ به صورت خصوصی وی را تشویق کرده‌اند که دست از سر بایدن بردارد. اما وی برعکس عمل کرده است و در این ماه بیش از هر دموکرات دیگری به صورت علنی به وی توهین کرده است. انتقاد اخیر ترامپ شاید تندترین انتقاد وی از بایدن بوده است. وی در سفر به ژاپن در روز دوشنبه، با تایید توصیف اخیر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، درباره بایدن، او را «فردی با ضریب هوشی کم» خواند.

معاون انتخاباتی بایدن روز سه شنبه این اظهارات را در شان رئیس جمهور ندانست. دموکرات‌ها در ایالت‌های کلیدی معتقدند که تشدید اختلافات این استدلال بایدن را تقویت کرده است که وی بهترین گزینه برای شکست ترامپ در سال ۲۰۲۰ است. بدون توجه به شکست سیاسی کوتاه مدت بایدن، مشخص است که ترامپ و متحدانش بایدن را قوی‌ترین رقیب خود می‌دانند و اگر بایدن در ماه‌های آینده همچنان پیشتاز باشد، حملات به وی شدیدتر خواهد شد.

گری پیرس، یک فعال دموکرات در کارولینای شمالی گفت: "بایدن ذهن ترامپ را به خود مشغول کرده است و این نشان می‌دهد که وی از بایدن می‌ترسد."

آلیس استوارت، استراتژیست جمهوری خواه، نیز گفت: "علت این که ترامپ به دنبال بایدن است این است که وی احساس می‌کند بایدن بزرگترین تهدید برایش محسوب می‌شود."

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.