سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نوبت رأس دام در سال ۹۷

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام، گفت: در سال ۹۷ بيش از ۴ ميليون و ۲۰۰ هزار نوبت سر واكسيناسيون برعلیه بيماري آبله و تب برفكي گوسفند و بز در سطح استان انجام‌گرفته است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ وهاب پیرانی با بیان اینکه در سال ۹۷ بيش از ۴ ميليون و ۲۰۰ هزار نوبت سر واكسيناسيون برعلیه بيماري آبله و تب برفكي گوسفند و بز در سطح استان انجام‌گرفته گفت : یک‌صد هزار رأس گاو و گوساله برعلیه بیماری‌های تب برفكي و لمپي اسكين در سال 97 واکسیناسیون شده است.

پیرانی بابیان اینکه سم‌پاشی و ضدعفوني دام و اماكن نگهداري دام از دیگر فعالیت‌های دامپزشکی استان در راستای از بين بردن حشرات و کنه‌های ناقل بیماری‌های عفوني و مشترك بين انسان و دام است، افزود: در سال 97 همچنین 200 هزار رأس دام و 170 هزار مترمربع جايگاه نگهداري دام سم‌پاشی و ضدعفوني صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه پيشگيري و مبارزه با بیماری‌های دامي و مشترك بين انسان و دام از مهم‌ترین رویکردهای این اداره کل بوده است، افزود: در سال 97 واكسيناسيون 4500 قلاده سگ برعلیه بيماري هاري و انجام 8500 مورد تست سل و بروسلوز در گاو و گوساله انجام‌شده است.

پیرانی، در ادامه به واکسیناسیون تعداد 36 هزار و 746 رأس دام سبک و سنگین توسط اکیپ‌های مایه‌کوبی دامپزشکی ایلام اعزامی به شهرستان‌های سیل‌زده استان لرستان اشاره کرد و یادآور شد: بعد از وقوع سیل، 8 اکیپ مایه‌کوب اداره کل دامپزشکی استان ایلام به مناطق سیل‌زده استان لرستان اعزام‌شده که در 21 روستای شهرستان‌های سیل‌زده کوه دشت و رومشگان لرستان تعداد 31 هزار و 606 رأس گوسفند و بز برعلیه بیماری تب برفکی واکسینه شد.

وی، خاطرنشان کرد: همچنین تعداد 5 هزار و 115 رأس بره و بزغاله و 25 رأس گوساله نیز علیه بیماری بروسلوز توسط اکیپ‌های اعزامی از استان ایلام در مناطق سیل‌زده استان لرستان واکسینه شده است.

انتهای پیام/اس

واکسیناسیون دام در ایلام

برچسب ها: دامپزشکی ، دام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.