سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمایشی عجیب زیر آب برای سفر به کره ماه +تصاویر

برای آشنایی هر چه بیشتر با ابزار‌های داده کاوی و نمونه برداری و تجربه زندگی در وضعیت میکروگرانشی فضانوردان به انجام آزمایش در زیر آب می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غواصان در ماموریت NEEMO ۲۲ به جمع آوری یک نمونه علمی برای تحقیق‌های مرجانی با استفاده از ابزارو فناوری‌های مورد استفاده برای ماموریت‌های اکتشاف سیاره‌ای می‌پردازد.
 
فضانوردان ناسا در یک آزمایش ده روزه که درماه ژوئن سال جاری شروع خواهد شد به زیر آب رفته و به غواصی می‌پردازند تا برای ماموریت‌های آتی انسان به کره ماه آماده شوند.
 

کارشناسان دلیل اجرای این آزمایش را طرح سفربه کره ماه در حدود سال‌های ۲۰۲۴ معرفی کرده اند.
 
از جمله هدف‌های این آزمایش استفاده از ابزار‌های علمی و فناوری فضایی اینبار به جای فضا درون آب است تا کارایی آن‌ها مورد بررسی قرارگیرد.
از جمله تجهیزات مورد استفاده دراین طرح، نوعی مته حفاری است که فضانوردان ماموریت آپولو از آن برای استخراج سنگ‌های کره ماه و ارسال آن‌ها به زمین استفاده کرده اند.
 

در این ماموریت فضانوردان در آزمایشگاهی زیر آبی به نام Aquarius به مدت ۱۰ روز زندگی خواهند کرد. این آزمایشگاه زیر آبی در اقیانوس اطلس و در عمق ۱۹ متری از سطح آب قرار دارد. پیش‌تر نیز از این آزمایشگاه درماموریت‌های فراوان با هدف‌های مختلف ازجمله فضایی استفاده شده است.
 

فضانوردان در این آزمایش به مطالعه و پژوهش در محوطه زیستگاه زیر آبی می‌پردازند. تیمی از محققان از رشته‌های گوناگون همراه با فضانوردان به غواصی و انجام آزمایش‌های مختلف علمی می‌پردازند.
 

ناسا در تلاش است تا سال ۲۰۲۴ فضانوردان را دوباره راهی کره ماه کند و برای این کار بودجه‌ای ۱.۶ میلیارد دلاری دربودجه ۲۰۲۰ ناسا از دولت آمریکا درخواست کرده است.
 
منبع:SPACE
 
انتهای پیام/

اقامتی ۱۰ روز دراعماق آب برای بازگشت دوباره به کره ماه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.