سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت بیش از ۱۰ هزار بافنده در استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیش از ۱۰ هزار بافنده فعال در ۸۳ کارگاه قالیبافی در استان سمنان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۱۰۰ بافنده فعال و تعداد ۶ مجتمع قالیبافی در استان وجود دارد گفت: این تعداد بافنده فرش زیر نظر شرکت تعاونی‌های شهری و روستایی و در کارگاه‌های قالیبافی فعالیت می‌کنند.

وی تعداد تعاونی‌های شهری و روستایی فعال در حوزه فرش را ۲۴ تعاونی اعلام کرد و افزود: تعداد ۵۲ کارگاه به صورت متمرکز و ۳۱ کارگاه نیز به صورت غیرمتمرکز به تولید قالی، قالیچه و تابلو فرش مشغول هستند.

اسودی ادامه داد: در ۶ ماهه دوم پارسال و به منظور اطمینان از استمرار اشتغال قالیبافان و همچنین به جهت جلوگیری از تضییع حقوق مشمولین واقعی بیمه، تعداد هزار و ۹۶۱ مورد بازرسی از قالیبافان و حرفه‌های مرتبط بیمه شده استان سمنان صورت پذیرفته است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان تصریح کرد: با توجه به بازرسی‌های بعمل آمده تعداد ۷۴ اخطار به مشمولین غیرفعال ابلاغ شده است و تعداد ۱۴۲ مشمول نیز به دلیل محرز شدن عدم استمرار و فعالیت در امر قالیبافی و یا انجام نشدن مراحل قانونی لغو قرارداد شده و بیمه آنان توسط سازمان تأمین اجتماعی ملغی شد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای مهارت قالی بافان افزود: امسال و برای اولین بار در استان یک دوره آموزش مربیان قالیبافی در شهرستان شاهرود و همچنین هفت دوره ارتقا مهارت برای بیش از ۳۰۰ قالیباف در سطح استان برگزار شد.

انتهای پیام/ گ 

بیش از ۱۰ هزار بافنده در استان سمنان فعالیت می کنند

برچسب ها: صنعت ، تامین اجتماعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.