سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شب قدر نمونه‌ای از رحمت خدا نسبت به بندگان است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شب قدر یکی از مصداق‌های مهر و رحمت خدا نسبت به بندگان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در مراسم شب قدر در بیست و سومین شب ماه مبارک رمضان در مصلای جمعه بوشهر افزود: خداوند متعال رحمت بر بندگان را بر خود واجب دانسته و بر همین اساس است که در توبه بر روی بندگان همیشه گشوده و خداوند نومیدی از رحمتش را گناهی بزرگ می‌‎داند.

وی بیان کرد: همه آنچه که در جهان هستی وجود دارد نشانه‌ای از رحمت خداوند متعال است و نزول قرآن و بعثت پیامبران هم بر اساس رحمت الهی است.

امام جمعه بوشهر، شب قدر را یکی دیگر از نشانه‌های رحمت الهی دانست که خداوند ارزش آن را برتر از هزار ماه عنوان کرده و رحمت واسعه خود را در این شب بر بندگان نازل می‌کند.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: همه سوره‌های قرآن کریم به جز سوره توبه با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز شده که نشان دهنده تاکید خداوند متعال بر رحمتی است که شامل حال بندگانش کرده است.

وی با اشاره به اینکه بعثت پیامبر گرامی اسلام نیز بر مبنای رحمت خداوند بوده است، یادآور شد: خداوند در زمان بعثت پیامبر مکرم اسلام(ص) خطاب به آن حضرت می‌فرماید ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستاده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان کرد: خداوند از بندگانش خواسته همان طور که پروردگارشان نسبت به آن‌ها مهربان است آنان هم نسبت به یکدیگر مهربان باشند.

انتهای پیام/ک

شب قدر نمونه‌ای از رحمت الهی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.