سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار جهاد کشاورزی در مبارزه با یولاف وحشی

معاون مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشاورزان خواست مبارزه تلفیقی با یولاف وحشی را جدی بگیرند.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیومرث اکبری معاون مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاهگفت: خطر یولاف وحشی در مزارع گندم و جو وجود دارد و ضروری است کشاورزان مبارزه تلفیقی با این علف هرز را در صورت لزوم انجام دهند.

اکبری افزود: یولاف وحشی یکی از علف‌های هرز معمول در مزارع گندم و جو است که سموم مختلفی در بازار برای مبارزه با آن وجود دارد.

اکبری با اشاره به اینکه مصرف مداوم یک سم در مبارزه با یولاف وحشی می‌تواند منجر به مقاومت در آن شود، خاطرنشان کرد: کشاورزان حتما تناوب مصرف سموم برای مبارزه با یولاف را داشته باشند و ضمن مبارزه شیمیایی در مزرعه، مبارزه فیزیکی را هم انجام دهند.

معاون مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان  کرد: مبارزه فیزیکی با یولاف شامل وجین، خوشه کشی، درو و... است.

اکبری ادامه داد: اگر بعد از مبارزه شیمیایی بوته یولافی زنده بماند ممکن است بعلت نرسیدن سم به آن باشد، یا اینکه در آن بوته مقاومت ایجاد شده و این بوته اگر بذری تولید کند دارای مقاومت به سم بوده و به مرور در تمام مزرعه بذور یولاف وحشی نسبت به سم مقاوم می‌شوند.

انتهای  پیام/ز

 

یولاف وحشی یکی از علف‌های هرز معمول در مزارع گندم و جو است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.