سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری چهاردهمین جشنواره تدریس برتر درس تربیت بدنی معلمان سراسر کشور

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: کرمان از ۳۱ خرداد ماه ۹۸ میزبان چهاردهمین جشنواره تدریس برتر درس تربیت بدنی معلمان سراسر کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  ماشاالله میرزاحسینی؛ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۳ هزار دبیر و معلم ورزشی در سطح کشور فعالیت می‌کنند، گفت: معلمان در نظام تعلیم و تربیت به عنوان رکن اساسی آموزش محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره تدریس برتر درس تربیت بدنی سراسر کشور در کرمان، افزود: این جشنواره از ۳۱ خردادماه ۹۸ لغایت ۳ تیرماه ۹۸ به میزبانی استان کرمان برگزار می‌شود و استان کرمان افتخار دارد در این جشنواره میزبان بیش از ۱۰۰ نفر از معلمان درس تربیت بدنی سراسر کشور است.

میرزاحسینی، بیان داشت: این جشنواره در قالب اجرای طرح درس برتر و منتخب و برگزاری کارگاه‌های آموزشی_ کاربردی برای آموزگاران تربیت بدنی برگزار می‌شود و در طول این چهار روز، آموزگاران درس تربیت بدنی آخرین یافته‌های علمی خود را به تبادل خواهند گذاشت.

وی با اشاره به اینکه یکی از راهبرد‌های دفتر تربیت بدنی توانمند سازی و ارتقای علمی و عملی معلمان تربیت بدنی است، اظهار داشت: توجه به توانمندسازی این معلمان به عنوان بازوان اجرایی و متولیان اصلی ساعت درس تربیت بدنی در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در همین راستا از برگزاری چهاردهمین جشنواره روش تدریس خبر داد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره روش تدریس، سوق دادن معلمان به سوی یادگیری مشارکتی و پژوهش محور است، گفت: این جشنواره با تاکید بر راهبرد‌های یاددهی – یادگیری مطلوب در ساعت درس تربیت بدنی و رویکرد آموزشی – پژوهشی برگزار می‌شود.

میرزاحسینی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تدریس برتر درس تربیت بدنی سبب توسعه بیشتر در آموزش و پرورش می‌شود، تصریح کرد: ورزش وسیله‌ای برای رسیدن به هدفی والا و عالی که همان تقرب الهی و کمال نفس می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه توجه به تربیت بدنی و ورزش انسان را به توفیقات چشمگیر در عرصه‌های مختلف رهنمون می‌سازد، اظهارداشت: ارتقا بنیه علمی معلمان و آشنایی آن‌ها با تازه‌ترین روش‌های آموزشی امری ضروری است.

وی تصریح کرد: معلمان موفق تربیت بدنی کسانی هستند که علاوه بر کارایی عملی به زیور علوم نیز آراسته اند و در مواقع لزوم با مطرح ساختن نکات علمی درباره اهمیت و نقش تربیت بدنی و ورزش آگاهانه از درس خود دفاع می‌کنند و بدین ترتیب بر شان و منزلت حرفه و شخصیت خود می‌افزایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر بهره گیری از روش‌های نوین تدریس، گفت: امیدواریم بتوانیم هر چه بیشتر با روش‌های نوین تدریس آشنا شویم و از آن‌ها بهره بگیریم تا به سوی تعمیق و انگیزه بخشی نسل جوان گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام/س

جشنواره تدریس برتر درس تربیت بدنی معلمان سراسر کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.