سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره مدیریت پیوند وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

ضرورت به کارگیری پرستار ثابت برای مراقبت از بیماران خاص/ بودجه‌ای برای تربیت نیروی ویژه بیماران هموفیلی و تالاسمی نداریم

شادنوش گفت: در صورتی که برای مراقبت از  بیماران تالاسمی و هموفیلی از پرستاران ثابت استفاده شود، کمک زیادی به درمان و سلامت  این افراد می‌شود

مهدی شادنوش رئیس اداره مدیریت پیوند وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به طور معمول طول دوره درمان بیماران تالاسمی و هموفیلی طولانی است و باید به صورت مستمر مراقبت های لازم از بیماران انجام شود.

وی ادامه داد: برای مراقب از بیماران خاص مانند هموفیلی و تالاسمی بهتر است از نیروهای ثابت استفاده شود تا روند درمان بیماران تالاسمی با کیفیت مناسب تری  انجام شود و مبتلایان با مشکل خاصی  روبرو نشوند.

شادنوش تاکید کرد: در صورتی که برای مراقبت از  بیماران تالاسمی و هموفیلی از پرستاران ثابت استفاده شود، کمک زیادی به درمان و سلامتی  این افراد می‌شود؛ وزارت بهداشت برای نیروهای ثابت و پرستاران، دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه مراقبت از بیماران تالاسمی و هموفیلی برگزار می‌کند.

رئیس اداره مدیریت پیوند وزارت بهداشت گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت بهداشت  پرستارانی که از بیماران تالاسمی و هموفیلی مراقبت می‌کنند باید دوره‌های آموزشی تخصصی را گذرانده باشند و توصیه وزارت بهداشت این است که اینگونه مراقبت‌ها باید به صورت تخصصی انجام شود.

وی یادآوری کرد: به کارگیری نیروهای متخصص و پرستار برای حمایت از بیماران هموفیلی و تالاسمی هیچگونه ارتباطی به اختصاص بودجه جداگانه برای انجام این کار در وزارت بهداشت ندارد و این دستورالعمل از سالیان گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اجرا می‌شد.

انتهای پیام/

نیروهای متخصص و پرستاران  ثابت برای مراقبت از بیماران خاص 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.