سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت واحدی صنعتی بدون مجوز محیط زیست در جیرفت

مدیر کل محیط زیست استان کرمان گفت:کارخانه مس کاتد جیرفت مجوزی از محیط زیست در یافت نکرده و بدون تایید این سازمان فعالیت می کند.

مرجان شاکری مدیر کل محیط زیست استان کرمان در گفتگویی اختصاصی با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  گفت: مدت یکسال است کارخانه کاتد مس در شهرک صنعتی جیرفت مشغول بهره برداری بوده و متاسفانه مجوز محیط زیست را نیز ندارد.

وی گفت:این کارخانه در رده ۷ مواد شیمیایی برای بهره برداری است و محیط زیست برای شهرک صنعتی جیرفت تا رده قانونی ۴ مواد شیمیایی مجوز صادر می‌کند.

شاکری صدور مجوز را برای این کارخانه به علت ایجاد اشتغال و تولید پایدارعنوان کرد و گفت: اگر مجوز هم صادر شود به دلیل حمایت از تولید است، اما سازمان محیط زیست با فعالیت این کارخانه مخالفت است.

خانم شاکری تصریح کرد:پیشرفت ۹۹ درصدی بیان شده برای کارخانه مس کاتد جیرفت بوده که به اشتباه  در رسانه ها رمشک قلعه گنج عنوان شده است.

وی افزود: بر طبق اظهار نظر‌های مختلف رسانه‌ای تا کنون این کارخانه هیچ گونه درخواست یا استعلامی از محیط زیست استان و شهرستان نداشته  و اکنون پس از جلسات رفع موانع تولید شهرستان جیرفت و پیگیری‌های محیط زیست  اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

عباس تقی زاده مشاور استاندار در امور رسانه و روابط عمومی استانداری کرمان در پاسخ به خبرنگار ما برای پیگیری مطلبی مبنی بر پیشرفت فیزیکی کارخانه‌ای در رمشک قلعه گنج بدون مجوز سازمان محیط زیست گفت: چنین مطلبی با عنوان کارخانه مس کاتد در رمشک قلعه گنج صحت ندارد و عنوان صحیح مطلب مربوط به مس کاتد جیرفت است.

تقی زاده عنوان کرد: براساس آرشیو فایل‌های صوتی موجود در استانداری کرمان، بر اساس صحبت‌های استاندار کرمان، منبع خبر یعنی خبرگزاری مهر دچار اشتباه نوشتاری شده و خبر را اشتباه درج کرده است.

وی بیان کرد:کارخانه کاتد مس در جیرفت است و عنوان دقیق صحبت فدایی استاندار کرمان اینگونه بوده است که "جای سوال است که چگونه با وجود آنکه این کارخانه در آستانه بهره برداری ، اما هنوز مجوز‌های زیست محیطی را نگرفته است، این در حالی است که هر پروژه قبل از اجرا باید مجوز‌های لازم را برای اجرایی شدن دریافت کند، حال اگر فرضا سازمان محیط زیست مجوز‌های لازم برای اجرایی شدن ندهد چه باید کرد"؟

وی گفت: استاندار کرمان در تمام جلسات رفع موانع تولید بر حل مشکلات کارخانجات و واحد‌های تولیدی در سطح استان و به ویژه مناطق جنوب و شرق استان با هدف رسیدن به توسعه متوازن تاکید ویژه دارد.

کارخانه مس کاتد جیرفت سالیانه ۳ هزار تن تولید دارد که در حال حاضر برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۱۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ی

رفع موانع تولید به منظور بررسی مشکلات کارخانه های استان کرمان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.