سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب طرح حساب‌رسان در جلسه امروز شورای شهر تهران

با تصویب طرح حساب‌رسان وضعیت مالی شهرداران و مدیران کل مناطق شهرداری در سال‌های ۹۷ و ۹۸ مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی طرح تعیین حساب رسان منتخب شورا جهت انجام عملیات حساب رسی سالهای ۹۷ و ۹۸ شورای شهر تهران، شهرداری  سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در دستور کار یکصد و چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران توضیح این طرح، گفت: حسابرسی از شهرداری مناطق از وظایف شورای شهر تهران است و بر اساس ماده ۸۰ نظارت بر حسن جریان مالی از جمله وظایف شهرداری است که از روش‌های مختلف می‌تواند آن را انجام دهد و یکی از آن‌ها انتخاب حسابرس خبره برای مناطق شهرداری است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: امسال تصمیم گرفتیم که این اقدام را برای سال ۹۷ و سال ۹۸ به صورت یکپارچه انجام دهیم.

فراهانی ادامه داد: برای انجام این طرح فراخوان عمومی اعلام شد تا حساب رسان خصوصی که معتمد بورس و رتبه الف حساب رسی هستند شرکت کنند.

وی ادامه داد: بعد از بررسی موسسات و شرکت‌ها پس از فراخوان داده شده، شرکت‌ها به ۵ دسته تقسیم بندی شده‌اند و شرح وظایف آن‌ها اعلام شد و در کنار آن مناطق شهر تهران را نیز به ۵ دسته تقسیم کردند که به طور کلی برای این فراخوان ۱۰ دسته بندی مشخص شده.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: درباره انتخاب حسابرس هم قیمت مد نظر شورا قرار گرفت و هم کیفیت عملکرد حساب رسان تا بتوانیم افراد خبره را برای این اقدام انتخاب کنیم.

فراهانی تأکید کرد: جامعه حسابرسی ایران، حساب رسان منع می‌کند تا در مناقصات شرکت کنند و ما تلاش کردیم به خاطر این اتفاق افراد خبره پشت این اقدام جامعه حسابرسی ایران قرار نگیرند و ما بتوانیم از ظرفیت‌های علمی آن‌ها استفاده کنیم.

وی بیان کرد: تأکید بر شهرداری مناطق، معاونان و مدیرکل این است که با حساب رسان در بحث حسابرسی همکاری کنند و آن‌ها را نسبت به همکاری با حساب رسان موظف و مکلف کردیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: حساب رسان نیز موظف شدند عدم همکاری در ارائه اسناد از سوی شهرداری مناطق را در اسرع وقت به شورای شهر تهران اعلام کنند.

فراهانی در خصوص حق الزحمه حساب رسان، گفت: حق الزحمه حساب رسان از ردیف‌های بودجه سال گذشته پرداخت می‌شود که برای این امر اختصاص یافته است و حساب رسان موظفند گزارش پیشرفت کار را هر ۳ ماه یکبار به شورا ارائه کنند.

پس از توضیحات فراهانی عضو شورای شهر تهران، طرح تعیین حساب رسان منتخب شورا جهت انجام عملیات حسابرسی سال ۹۷ و سال ۹۸ در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد و با ۱۸ رأی موافق اعضا به تصویب رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.